Avatar billede ossys Mester
29. oktober 2012 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DOS commands i 64 BIT-udgaven af Vista

I min gamle maskine kørte jeg flere DOS batch-filer, som jeg syntes var en god hjælp i forskellige situationer.

Jeg har nu skiftet til en 64-bit, og nu er jeg i den situation at adskillige af de gamle dos kommandoer ikke længere fungerer.

Er det  bare bad luck eller er der en løsning?
29. oktober 2012 - 14:44 #1
... hvilke eksempelvis ?
Avatar billede ossys Mester
29. oktober 2012 - 15:23 #2
Hej!

Den jeg savner mest er touch (sætter valgt dato på valgte filer
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2012 - 15:27 #3
touch er ikke noget som kommer med Windows - du skal have fat i en touch utility
Avatar billede ossys Mester
29. oktober 2012 - 16:10 #4
Jeg har fundet på nettet følgende. Har afprøvet batchfilen og den fungerer!

@copy nul: /b +%1 tmp.$$$
@move tmp.$$$ %1

Hvorfor kan jeg aldrig lære at undersøge sagerne nærmere inden jeg ulejliger andre!

Jeg prøver om jeg kan finde alternativer til øvrige dos-kommandoer (eller andre), som giver fejl

Undskyld ulejligheden!