Avatar billede zhyco Nybegynder
29. oktober 2012 - 14:11 Der er 1 løsning

Laptop skifter selv strømstyringsplan

Hej

Jeg har fo ganske nylig genskabt min Asus U36SD til Windows 7 fra Windows 8, da der var for mange kompatabilitetsproblemer med Win8. Det var surt.

Jeg genskaber Windows 7 vha. Asus' egen recoverymulighed og al formware, bloatware osv. genskabes. Så er jeg da sikker på ikke at mangle noget. Jeg opdaterer systemet over et par dage og geninstallerer mine egne programmer.

Pludselig opstår et underligt problem. Efter at have været idle i omkring 15 minutter skifter computeren strømstyringsplan fra Quiet office, der er en Asus-plan, der findes i Power4Gear-programmet, og som jeg kan skifte til via en genvej på tastaturet, til Høj ydeevne, der er en standard Windows-model. Skærmen blinker og skrivebordet vender tilbage. Jeg kan se, at Aero er blevet deaktiveret, da proceslinjen mister sin gennemsigtighed. Fem sekunder senere skifter systemet tilbage til Quiet office.

Jeg har forsøgt at finde frem til uoverensstemmelser mellem de to planer, der kunne have noget med skærmindstillinger og Aero at gøre, men kan ikke finde noget. Jeg har ligeledes forsøgt at google mig frem til et svar. Igen uden held.

Er der nogen derude, der kan hjælpe mig?

Jens
Avatar billede zhyco Nybegynder
19. november 2012 - 17:24 #1
Lukker