Avatar billede Weedbag Novice
25. oktober 2012 - 20:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC, intet billede

Hej.
Min vens pc vil ikke give noget billede.

Jeg har prøvet med 3 bundkort, 2 proccessorer og 6-8 styks forskellige ram blokke.

Da jeg forsøgte mig med det første bundkort fik jeg af uforklarlige årsager pludselig et billede og lavede en backup af hans billeder osv. På det tidspunkt lå psu'en ovenpå kabinettet og jeg slukkede den og satte psu tilbage i kabinettet med det resultat at den igen ikke ville give et billede.
Jeg gik ud fra at der måtte være en dårlig forbindelse i bundkortet og købte derfor et brugt bundkort og satte det i. Men ak nej det fungerede endnu dårligere, og startede op i samme øjeblik jeg tændte for psu'en, stadig uden billede. Altså måtte jeg købe et splinternyt bundkort (Asrock G31M-GS R2.0) som jeg sidder og bøvler med nu.

Alle 3 bundkort har været testet i en kabinetløs opsætning uden andet end bundkort, ram, proccessor og psu.

Med det nye Asrock bundkort får jeg 1 bip og hdd kører hvis den er sat til, altså meget normalt bortset fra at den genstarter og jeg får 1 bip mere, alt sammen uden billede.

Proccessoren er en 2,4Ghz core2 quad core Q6600

Jeg er lige ved at blive gråhåret af det :(

Help help
Avatar billede Weedbag Novice
25. oktober 2012 - 20:19 #1
Har forresten også prøvet med 3 styks psu'er
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2012 - 20:29 #2
Den skærm du tester med har den virket med pc før, eller er det en tilfældig skærm du bruger?
Min nabo som også roder lidt med pc på arbejdet har på deres værksted haft en ældre skærm, som de trode de kunne bruge som test skærm. Problemet var bare at skærmen ikke ville tænde hvis den kunne mærke et grafikkort med større opløsning end skærmen understøttede.
Har du andre skærme du kan teste med?
Avatar billede soif Nybegynder
25. oktober 2012 - 20:30 #3
lyder som noget hardware der er gået i stykker .
Avatar billede Weedbag Novice
25. oktober 2012 - 20:40 #4
Xp>> Jeg tester med mit fjernsyn som kan køre stort set alle opløsninger. Og den virkede også kortvarigt med det gamle bundkort. Udover det har jeg forsøgt mig med at sætte isoleringstape overalt under bundkortet for at udelukke stelforbindelse, stadig uden held.

Soif>> Det har du med garanti ret i, problemet er bare hvad ;)
Avatar billede teknik Juniormester
25. oktober 2012 - 22:22 #5
Well, lyder som om du gør alle de rigtige ting.

med onboard grafik, så er

Bundkort, CPU, PSU og RAM de relevante komponeneter man bør forsøge udskiftning af.
Med PSU, som klar "favorit" 60%+ af denne type fejl.

....når det ikke hjælper, så må man jo kigge lidt dybere, og se på.

1. Udelukke misforståelse:
Går ud fra, da du ikke nævner grafikkort, at der ikke er moteret noget særskilt grafikkort.

2.kabling:
klarhed om at skærmen (TV'et) fungere ok - fint!
Men hvad med kabelet. - Hvis du anvender vga stik, så skal der ikke meget til for at bøje et ben.
...Læs: verificer at kabel virker, elller prøv med et andet kabel.

3. 4-pol stik?
Når bundkort tilsluttes, er det så husket at montere det 4-benede - ekstra strøm til grafikkortet - stik som sidder 2-3 cm fra skærmstikket på det omtalte asrock bundkort.

4. Udelukke anden hardware:
at køre med alle andre hardware-komponenter frakoblet
(monter kun de to bundkortsledninger fra PSU - af med resten)
samt alle sata/ide kabler
én defekt komponent kan tage for meget strøm, og få PSU til at fejlfungere
Giver godt nok kun bios billede, og så en fejlmelding, men viser om fejlen skal søges i bundkort/ram/cpu/psu eller ej.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2012 - 07:32 #6
http://www.computerhope.com/beep.htm

+

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

prøv uden at harddisken er sat til
vil den så starte op

m.v.h
Avatar billede Weedbag Novice
27. oktober 2012 - 00:22 #7
Hej igen.

Jeg har lige erfaret at min vga port i tv'et formentligt er brændt af. Jeg har prøvet med 2 kabler og to andre pc'ere. De kan se skærmen og går med til at bruge den, men der kommer intet. kan hans gamle bundkort have brændt min vga port af? Porten har altid virket upåklageligt og virkede også i en kort tid med det gamle bundkort.

Jeg vil prøve at finde en anden skærm til test imorgen.

Godt jeg har forsikret mit tv i 5 år og det er kun 4 år gammelt :)

Jeg har prøvet uden andet sat til end psu, cpu, bundkort og ram, og startet det med skruetrækker.

Jeg har husket det firbenede stik til cpu strøm.

Computerhope.com siger at 1 bip skulle være en DRam refresh failiure og pcshell.com siger at det er helt normalt med 1 bip. Jeg hælder selv til at det må være normalt, for hvis jeg trykker F2 mens den starter, stopper den med at bippe, ellers ville den bippe cirka én gang i minuttet. Ved F2 tryk skulle den gerne gå i bios settings og det kunne det godt tyde på at den gør.

Tusind tak for jeres hjælp indtil videre, jeg vender tilbage imorgen med update.
Avatar billede Weedbag Novice
10. februar 2013 - 03:22 #8
VGA Port i tv brændt sammen.