Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antivirus opgr. får XP til at fryse.

Jeg har en XP pro på Gigabyte bundkort AMD processor 4.2 GH 4GB ram.
Xp kører upåklageligt, MEN når jeg opdaterer Avast antivirus program (ikke virus opdatering), og genstarter, går det helt galt. Umiddelbart ser alt fint ud, og musen virker. Men så snart jeg prøver at åbne et program, fryser windows, og det hjælper ikke at genstarte.
Ok, så der er koks i Avast? Har heldigvis et Image af drevet, som køres ind. Alt kører fint. Sletter avast og installerer i stedet Zonealarm Antivirus og genstarter. Det samme fryse problem. Jeg har prøvet flere gange med samme negative resultat.
Nu har jeg for fjerde gang kørt mit Image ind, og alt kører fint. Men det går jo ikke, at jeg ikke kan opgradere min antivirus.
Har scannet for virus med Avast og for malware med Malwarebytes og kørt både CCleaner og Advanced system care. Hvad sker der her???
25. oktober 2012 - 19:10 #1
Hurtig tanke: Har du evt. andet (evt. 'udløbet') sikkerhedsprogram igang ???
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 19:24 #2
Tak karise, men det har jeg ikke. Men nu er jeg spændt på om jeg har løst problemet. Afinstallerede Zone alarm og opgraderede derefter Avast programmet, og foreløbig går det fint. Men nu får vi se. Må så nok installere Online Armor. Det er et udmærket program, men jeg får røde knopper når jeg 20+ gange skal svare ok for install i det samme program som f.eks. Nitro pdf.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2012 - 20:12 #3
Hej jorn-a
Jeg bruger Comodo som jeg kun bruger firewall delen.
Jeg her ikke haft problemer med den.
Defence+ og Sandbox er deaktiveret.
Sammen med Comodo bruger jeg Malwarebytes pro og AVG pro.
Har ikke oplevet konflikter
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 20:13 #4
Online Armor er installeret. Computeren slukket og genstartet, alt kører som det skal. Det var åbenbart en konflikt mellem Avast og Zonealarm, selv om jeg ikke havde installeret Virus delen i Zonelab.
Tak for din hurtige tanke karise, jeg skulle nok selv havde tænkt lidt hurtigere og slettet Zonelab, som jeg faktisk overvejede:)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 20:18 #5
Hej 220661, vi skrev nok samtidig. Tak for indput, men som du nu ser er problemet vist løst. Comodo går for at være fremragende, men også for at være mere vanskelig for ikke kyndige end Online Armor, og jeg ved ikke meget om firewalls.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2012 - 20:23 #6
Det gør jeg nu heller ikke. Kører på de standardindstillinger som programmet har foreslået, og vil ikke eksperimentere med det ydeligere.
Har fuldt up og download med denne firewall.
Kørte før med en Zonealarm pro, men den "åd" hastigheden på internettet. Jeg kunne ikke finde ud af hvorfor, så den blev skrottet. Om det har været samspillet med Antivirusprogrammet eller Malwarebytes det ved jeg ikke. Men nu kører det fint.
Held og lykke med Online Armour.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 21:01 #7
Takker:)