Avatar billede Gimhle Novice
24. oktober 2012 - 19:55 Der er 2 kommentarer

Flytte mails fra en mail-server til en anden

Hej!

Jeg har lavet nogle nye konto-indstillinger i min Outlook 2007 og kan nu ikke se indholdet mine tidligere modtagne e-mails. Jeg forventede at alle e-mails lå på min PC'en.
Er det fordi jeg indtil nu har benyttet mig af IMAP-konti, at jeg skal have opkobling til den mailserver som har leveret disse e-mails i sin tid ?

Vil en mulig løsning være at videresende disse e-mails til mine nye konti på en ny mailserver, inden min nuværende konto bliver opsagt.

Håber jeg har forklaret det på en forståelig måde. Ellers spørg bare.
24. oktober 2012 - 20:20 #1
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. oktober 2012 - 07:33 #2
Hej Musikken.
I stedet for at oprette en ny tråd hver gang du har en tilføjelse til dit oprindelige spørgsmål, så burde du nøjes med at lægge et et ny indlæg i den oprindelige tråd.
Svaret på dit spørgsmål er, at en IMAP konto kun henter et "billede" af din mail ned på klientmaskinen, hvorimod en POP3 konto henter selve mailen nedpå klientmaskinen.
Dir eget forslag om at sende alle mails videre til dig selv, er nok lidt voldsomt (alt efter hvor mange mails vi taler om).
Du kan i stedet nøjes med at gøre følgende:
Opret en ny pst fil, som Larry foreslog dig i den anden tråd, navngiv den på en fornuftig måde.
Tilknyt denne fil til din outlook, og kopier dine mails over til den nye pst fil.
Herefter kan du ændre din kontoopsætning, men du har stadig adgang til dine mails.
PS. Husk at lukkede andre tråde/spørgsmål.
/ptj_11