Avatar billede CBRAogKO Nybegynder
23. oktober 2012 - 18:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsætte affiliate kode i Goldenplanet webshop - OScommerce

Hej.

Jeg har en webshop, og i den forbindelse ønsker jeg at indsætte 2 stykker kode fra Partner Ads i min OScommerce løsning, så jeg kan tracke hvert salg der bliver lavet.

Jeg har fundet vejledningen hos Partner-Ads, der beskriver hvor jeg skal indsætte koden. Jeg har ligeledes fundet de 2 stykker kode i min webshop, hvor Partner-Ads koden skal indsættes.

Mit spørgsmål er: I vejledningen står der at efter en bestemt linje, skal Partner-Ads koden indsættes. Disse linjer stemmer ikke 100% overens med dem jeg har i min shop. Kan du fortælle mig hvor jeg skal indsætte disse koder fra Partner-Ads i begge filer?

Vejledning fra Partner-Ads: http://www.partner-ads.com/dk/oscommerce_vejledning.htm

De 2 stykker kode catalog/checkout_process.php & catalog/checkout_success.php jeg har på shoppen: http://i.imgur.com/9haBb.png & http://i.imgur.com/YU3fU.png

Jeg håber virkelig at i har færdighederne til at hjælpe mig, da jeg desværre ikke selv kan finde ud af det.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:21 #1
Hvis det er de to filer du har lagt billeder af, så er ligegyldigt hvor du sætter koden ind - med mindre der er mere på den side. Jeg kan ikke se noget afsluttende ?> tag, så der må stå noget mere på siden... Kan du ikke poste hele side koden, så er det lidt nemmere at komme med råd..
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:31 #2
Har lige downloaded oscommerce for jeg synes det så lidt galt ud med det du linkede. Det er den forkerte fil du leder i. De filer du har lagt billeder af er de danske sprogfiler der relaterer til de filer du skal arbejde med. Du skal være sikker på du kigger i den fil der ligger i dil oscommerce/catalog/

I denne mappe vil du finde de filer med samme navn, og som er dem du skal redigere i.
Avatar billede CBRAogKO Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:33 #3
Hej sinumsen.

Tak for dit indlæg. De billeder jeg har lagt ind er begge komplette kode stykker. Der er ikke mere kode end dem jeg har postet.

Så det du siger er, at jeg bare kan smække partnerads koderne imellem linjerne "define" i hver fil?

Igen, mange tak for svar.
Avatar billede CBRAogKO Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:35 #4
Tak igen. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde de rigtige filer.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:36 #5
Håber sandelig du har fået set mit sidste svar også hehe.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:37 #6
Måske jeg lige skulle lave et svar. Jeg kan nemt finde den linie du skal i den rigtige fil, så problemet burde vel være løst..
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:43 #7
HAHAHAHAHAHAHA fin hjemmeside - er helt vild med at i har sovemaske under Arbejde & Kontor hihihi :)
Avatar billede CBRAogKO Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:08 #8
Hehe, ja der er mange forskellige spændende ting :)

Jeg har prøvet at rode med filerne, og kan se at Goldenplanet har låst kildekoden. Derfor er jeg nok nødsaget til at få dem til at lave ændringerne for mig. Men tak for dit svar. Dine point er givet :)
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:13 #9
Nårh ok det er en færdig hostet løsning du har. Ja så har du nok ikke selv lov til at ændre filerne da det vil være problemathis for dem at vedligeholde side så. Problemet opstår så hvis de opdaterer shoppen til en nyere udgave. Så skal du være opmærksom på at ændringerne nok ryger en tur. Men hvis de er til at tale med om ændringerne så går det vel også. Jeg mener... det vil ca tage 2 minutter at søtte nogle linier ind på en side, så det sorterer vel under kundeservice :)
Avatar billede CBRAogKO Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:16 #10
Yearh, jeg prøver at tage kontakt til dem. Hav en god aften.