Avatar billede sandberg05 Nybegynder
22. oktober 2012 - 19:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Apple

Hej Eksperter

Jeg skal bruge en mac til mit næste studie. Men har ikke så meget forstand på computer. og har kigget på denne brugte model fra 2011.

Den skal gerne kunne kører Adobe Photoshop CS5 og word.

Macbook Pro 15,4.
Windows 7 og Mac styresystem.
Specifikation om Macbook Pro:
Intel duel core i7-processor på 2,0 GHz
Indbygget Intel HD 3000 grafik.
4 GB systemhukommelse.
LED-belyste skærm på 1440x900 pixels.

Er det en god computer? er den 9500 kr værd ?

tak for jeres hjælp.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
22. oktober 2012 - 21:32 #1
Ingen tvivl om at det er en rigtig fin maskine der fint vil kunne klare dine opgaver - både Photoshop og word.

Eneste lille ting jeg vill være opmærksom på er maskinens helt præcise alder. I midt 2011 er der et skifte af modellen. De nyere understøtter air play - de ældre gør ikke. Det er ikke sikkert det er så vigtigt for dig, men det er altså en fed feature hvis man har en Apple tv boks. Så kan du streame dine film, musik og skrivebordsbillede til dit tv. Med alle de mange streaming tjenester der kommer nu, så synes jeg der er ret fedt at kunne. Apple tv boksen koster kun 850,- så det er til at overkomme.

Hvis dette ikke interesserer dig så bare glem min lille tale og hop glad ud i det. Det er trods alt en besparelse på 5000,- i forhold til den mindste nye 15" maskine.

Men igen.. Personligt ville jeg nok helst bruge pengene på en der understøtter airplay så du i det mindste i fremtiden kan have glæde af det... Ak ja - elsker min lille atv boks :P
Avatar billede sinumsen Nybegynder
22. oktober 2012 - 21:39 #2
Vender lige tilbage med det samme her..

Har du overvejet en 13" i stedet. Min søn har haft 13 i 5 år nu og han er rigtig rigtig glad for den. Det er en dejlig maskine der faktisk er noget rarere at have med hvis man ofte har den med sig som bærbar. Der kan en 15" faktisk godt af og til føles stor.

Fordelen er at du kan få en helt ny maskine til samme pris som den du har i kikkerten bare med fuld garanti osv. Og ikke mindst muligheden for at tilkøbe en all risk dækning hvis du føler det vil være en ide.

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro/select
Avatar billede sandberg05 Nybegynder
24. oktober 2012 - 11:49 #3
Tak for svaret. Du fik mig overbevist og har nu købet en helt ny og et apple tv oveni. Så glæder mig til, at prøve air play ;)
Avatar billede sandberg05 Nybegynder
24. oktober 2012 - 11:51 #4
Det er længe siden jeg har brugt dette forum. Hvordan giver jeg dig de 60 point som du fortjener for din hjælpsomhed? ;)
Avatar billede sinumsen Nybegynder
24. oktober 2012 - 11:54 #5
Jamen så lægger jeg lige et svar som du kan tildele point..

Glæder mig du kunne bruge svaret og jeg er sikker på du bliver glad for både computeren og dit apple tv :)
Avatar billede sandberg05 Nybegynder
24. oktober 2012 - 12:13 #6
Det er super fedt! Men noget underligt da jeg har haft windows hele livet :D
Avatar billede sinumsen Nybegynder
24. oktober 2012 - 12:18 #7
Oowww din første mac :) Ikke et øje tørt herfra hehe. Jeg har selv privat brugt mac altid, men har arbejdet på begge platforme i forbindelse med job. Men lur mig om du ikke går hen og bliver ganske glad for den lille bandit du har købt dig ;)