Avatar billede ahshave Nybegynder
17. oktober 2012 - 23:44 Der er 3 kommentarer

LAN-forbindelse men ingen internetforbindelse

Jeg havde min bærbare med på ferie, og benyttede mig af hotellets trådløse internetadgang. Den fungerede fint i nogle minutter, måske en halv time, hvorefter jeg kun fik meddelelsen; Internet Explorer kan ikke vise websiden.
Hjemme igen satte jeg mit internetkabel i den bærbare, men får stadig ingen forbindelse, selvom der er fin forbindelse med samme kabel til min stationære PC, og jeg har skiftet frem og tilbage med samme resultat.
Det lille netværksikon med de to skærme viser, at LAN-forbindelsen er tilsluttet, men fejlmeldingen Internet Explorer kan ikke vise websiden kommer uanset hvilken hjemmesider jeg forsøger at komme ind på.
Et eller andet sted på nettet, har jeg set, at der kan ske nogle ændringer i indstillinger, når man bruger disse hotspots, og hvad de nu hedder, men nu kan jeg ikke finde den webside igen. Har nogen her et forslag til løsning?
Den bærbare er en Acer Athlon med Windows XP Home Edition.
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. oktober 2012 - 00:24 #1
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. oktober 2012 - 09:20 #2
Det kunne være nogle DNS indstillinger
Avatar billede ahshave Nybegynder
18. oktober 2012 - 10:43 #3
Tak Iclemens. Det var lige det der skulle til. Jeg brugte manuel metode til at nulstille TCP/IP til Windows XP, og der er forbindelse.

Tråden lukkes.