Avatar billede dallan2007 Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå form i en form?

Hvordan laver man en forespørgsel på samme side i en form, og dernæst anvender resultatet i en anden form?

Som dette: http://imageshack.us/a/img411/2460/formiform.jpg

På siden test.php skal brugeren enten vælge en af mulighederne under VALG 1, eller foretage en søgning ud fra postnummer, og dernæst vælge en af de muligheder som dukker op. Dvs. at søge-formen peger tilbage på test.php.

Brugeren foretager sit valg, trykker på NÆSTE, og "hovedformen" sender valget til en opdateringsside inden brugeren bliver viderestillet til næste side.

Problemet er bare, at resultatet af søgningen jo kommer til at ligge i felter (radiobuttons) inden i søgeformen, og det duer jo ikke.

Alternativt kan jeg lave en OnChange-handling på radioknapperne, og dermed sende en GET-forspørgsel tilbage til test.php og gemme resultatet i en sessionsvariable. Det virker bare lidt lala.

Nogen bedre løsning?

(Jeg ved godt man ikke må lave form i form, men det er lidt nemmere at illusterer hvad jeg ønsker at gøre således her.)
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2012 - 17:14 #1
<ole>

Du kunne lave én stor form på én side med formelementer, grupperet i forskellige DIV, som kan vises og gemmes efter behov.

Efterhånden som brugeren vælger/udfylder, gemmer og viser du elementerne på passende måde. Det er formodentlig den letteste løsning for dig - og den mest brugervenlige  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
18. oktober 2012 - 08:33 #2
Jeg tror ikke rigtig det kan blive løsningen. Problemet er at brugeren skal have mulighed for at søge på alternative leveringsadresse ud fra et postnummer. Dvs. der skal være en form som peger tilbage på siden efter den har hentet adresserne fra en mysqldb. Jeg kan ikke smide alle adresserne ud på siden fra starten og gemme dem i divs e.l (hvis jeg forstår dig korrekt).
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2012 - 11:04 #3
Jamen, så smider du bare evt.resultater, der skal med til senere, ned i hidden felter i den nye form:

<input name="fornavn" value="<?php echo $_POST['fornavn'] ?>" type="hidden">
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
20. oktober 2012 - 14:48 #4
Jeg løste det var at bruge 2 submitknapper, og checke hvilke bliver trykket på modtagersiden:

if(isset($_POST['find_x']))

Du må meget gerne smide et svar så jeg kan få lukket :o)
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2012 - 16:56 #5
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

At bruge to submitknapper er ikke løsningen på det problem, du beskriver i spørgsmålet - men det kan løse mange andre problemer, og det skader ikke  =)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:06 #6
Så jeg vist have forklaret lidt forkert ^^. Jeg lukker.