Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problemer med ekstern harddisk

Nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har en western digital ekstern harddisk... det er en "my book" med 2 tb.
Her for lidt tid siden (det skete idag), begyndte jeg at få en besked fra windows, hvori der stod "Vil du scanne og reparere My Book (G:)?" som overskrift...
Systemet er windows 7...
Når jeg trykker "fortsæt uden scanning", virker den fint...
når jeg så trykker "Scan og reparer", åbner den vinduet "kontroller disk My Book (G:)", som den jo skal... men når jeg så sætter den igang, lukker vinduet bare med det samme, som om den var færdig.
Det hele virker, men det er bare træls, at der hele tiden popper det vindue op...
Nogen bud til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:07 #1
btw er filsystemet NTFS...
Jeg har mulighed for at ligge min data over på en anden, men det tager noget tid at flytte 400 gb, for at formatere og flytte det tilbage igen...
desuden har jeg ikke plads nok, så det skal være en vens jeg skal låne.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2012 - 15:13 #2
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:17 #3
tak... men jeg er ikke så interesseret i at slå autorun fra...
desuden har jeg fået den til at scanne... jeg håber at det fungerer...
Jeg prøvede bare igen og igen på at scanne... så efter et par gange virkede det...
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 15:35 #4
Så vidt jeg ved, kan windows ikke scanne en extern HDD? Den skal sættes til bundkortet - hvis man har adgang til en stationær.
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2012 - 15:43 #5
#3.

Hvis skanningen viser, der ingen fejl er på den, så skal du bare fremover huske altid at bruge "Sikker fjernelse af hardware", før du hiver stikket ud.
Avatar billede soif Nybegynder
15. oktober 2012 - 18:41 #6
lyder til der fejl på din ekstern har du kørt en scan på den.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
16. oktober 2012 - 10:31 #7
Mange tak for hjælpen alle sammen.
Jeg kørte scanningen og det virkede :).

Btw... Hvad mener den med "ledige klynger"?
Det har jeg tænkt lidt over siden jeg så det...
Den fandt nemlig ca. 350.000.000 af dem...
Er det ikke bare pladser til data? :3

Og kunne I ikke alle 3 lave et svar? Så kan I lige få 10p hver, fordi I prøvede :)
Jeg er sikker på at der kunne have været flere siturationer, som man bare kun kunne se normalt... og I kom med svar til en anden situration, end den jeg stod i...
Avatar billede milter Ekspert
16. oktober 2012 - 18:21 #8
Velbekom :-)

"Ledige klynger", eller, på engelsk, "free clusters", er områder eller sektorer på din computer, der kan skrives til.

Der kan være "bad sectors" (eller "bad clusters") på din harddisk, og dem finder en skanning af harddisken normalt. En "reparation" af en "bad sector" består kort fortalt i, at computeren får besked om ikke at bruge den den af harddisken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Data_cluster

http://www.auslogics.com/en/articles/bad-sector/
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
17. oktober 2012 - 18:17 #9
WTF?
jeg kan ikke ændre mængden af points, jeg giver o_o''
Avatar billede milter Ekspert
17. oktober 2012 - 21:07 #10
#9.

Du skulle have ventet, til de andre havde lagt svar. Så bliver pointene ligeligt fordelt mellem alle.

Jeg venter og ser, om de to andre vender tilbage her. Hvis de er interesserede i point, laver jeg et indlæg med point til dem, men der kommer nok ikke noget fra jorn-a :-)