Avatar billede ankh Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:45 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

vedhæfte mail i ny mail?

jeg bruger win live hotmail i mozilla firefox.
hvordan kan jeg vedhæfte en mail i en ny mail?

har fået at vide, at dette kan lade sig gøre i live mail og outlook, men kan ikke finde værktøjer til det overhovedet.

alternativt: hvordan kan jeg lave en mail (f.eks. fra indbakken, uden først at åbne den), til en fil på computeren, som jeg så kan vedhæfte i en ny mail?

m.v.h. anders
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 11:54 #1
Det klarer du meget simpelt.
Du åbner din WinLiveMail, vælger ny mail, tilretter den nye mail, så du kan se din indbakke samtidigt med din nye mail.
Så vælger du den mail, som du ønsker at vedhæfte, trækker den over i den nye mail.
Hermed er din mail vedhæftet.
/ptj_11
Avatar billede ankh Nybegynder
12. oktober 2012 - 13:05 #2
tak, men jeg kan ikke få mailvisning når jeg skal oprette en ny.
skrivefeltet fylder alt ud, bortset fra mappevisningen i venstre side.

har forsøgt med to vinduer, men ingen træk og slip mulig.

finder ikke værktøjer (savner menulinie, især "om.." under hjælp) til at løsne den nye fra mailvisningen, - kan du fortælle hvordan?

m.v.h. anders
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2012 - 13:55 #3
Hmmm, du bestemmer vel selv hvor stor skrivefeltet skal være?
Kan du ikke tage fat i kanten med musen, og trække vinduet til den størrelse du ønsker?

Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Svar er til point, som tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2012 - 14:10 #4
Ellers, kan du ikke højreklikke på en mail -> Videresend som vedhæftet fil
Avatar billede ankh Nybegynder
12. oktober 2012 - 15:36 #5
hej

det eneste håndtag jeg kan finde, trækker mappevisningen bredere og skrivefeltet (ny-mail-feltet) smallere, - og omvendt.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2012 - 15:46 #6
Lyder lidt underligt.....måske du har maksimeret vinduet?
Hvad sker der, når du klikker på knappen Maksimer/gendan fra maks i øverste højre hjørne?

Du svarer heller ikke på om du kan højreklikke på en mail -> Videresend som vedhæftet fil
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 15:49 #7
Jeg ved ikke lige hvordan den nye mail ser ud hos dig, men hos mig kan jeg sagtens formindske vinduet. Enten ved at benytte vejmands anvisning, eller også ved at klikke på midterknappen øverst i højre hjørne af mailen.
Angående menulinje, så prøv at trykke tastekombinationen "Alt+M"
/ptj_11
Avatar billede ankh Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:54 #8
hej igen

gendannelse-/maksimer-knappen har jeg ingen problemer med, men den gendanner/maksimerer jo hele firefox, uanset hvad man har åbnet i den, og påvirker ikke hotmail-sessionen som så (bortset fra beskæring og derfor indsatte slidere).

når jeg står med indbakken highligtet i mappevisningen i venstre felt, har jeg de indeholdte mails i mailfeltet.
når jeg så klikker på "ny", skiftes mailvisningen ud med feltet, hvor man opretter den nye mail, og synes lige så fastsvejset som mailvisningen gjorde med samme størrelse,bare andet indhold, - samme tynde ramme omkring samme felt.

jeg kan højreklikke en mail og videresende, det har jeg altid kunnet, men aldrig en option -som vedhæftet.

m.v.h. anders
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2012 - 17:00 #9
Okay, sorry, jeg har helt misforstået spørgsmålet.

Jeg troede vi talte om Windows Live Mail, den du taler om kender jeg ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 17:39 #10
Du har ret Vejmand. Spørgsmålet går på Windows Live Mail.
Ankh>> hent Windows Live Mail-klienten:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=29224
Når du har installeret den, så kan du alt det du savner.
PS. Den anvender dine live hotmail indstillinger.
/ptj_11
Avatar billede ankh Nybegynder
14. oktober 2012 - 01:27 #11
1000 tak til jer alle 2.

jeg har nu win live hotmail 2012 (hele win essentials), og den kan klare begge mine mangler: videresende som vedhæftet og gemme som fil, - hurra!
- men den åbner i sin egen "browser" (gui), som jeg ikke er umiddelbart begejstret for, f.eks. har jeg ikke fundet at kunne forstørre teksten, men den har "om...".
og så kan jeg forstå, at den må være hd-baseret.

den anden "gamle" er "medfødt" i denne win7-32bit-maskine fra 2009,(og også i min endnu ældre vista-maskine og min nyere win7-64bit-maskine), og opdateret så sent som sidste år med win essentials, og er netbaseret.
den er win live hotmail med både messenger, skydrive og msn.

tak og m.v.h. anders
Avatar billede ankh Nybegynder
14. oktober 2012 - 01:29 #12
1000 tak til jer alle 2.

jeg har nu win live hotmail 2012 (hele win essentials), og den kan klare begge mine mangler: videresende som vedhæftet og gemme som fil, - hurra!
- men den åbner i sin egen "browser" (gui), som jeg ikke er umiddelbart begejstret for, f.eks. har jeg ikke fundet at kunne forstørre teksten, men den har "om...".
og så kan jeg forstå, at den må være hd-baseret.

den anden "gamle" er "medfødt" i denne win7-32bit-maskine fra 2009,(og også i min endnu ældre vista-maskine og min nyere win7-64bit-maskine), og opdateret så sent som sidste år med win essentials, og er netbaseret.
den er win live hotmail med både messenger, skydrive og msn.

tak og m.v.h. anders
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2012 - 01:38 #13
Velbekomme, ved ikke helt om du søger svar til accept?
Men her kommer et fra mig.......
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2012 - 08:25 #14
Du har ganske ret, den er hd-baseret, men dine mails ligger stadig i skyen, så du mister ikke noget ved en geninstallation.
Når du ikke bryder dig om dens egen gui, så kan du jo nøjes med aty bruge den i den oprindelige udgave, altså den browserbaserede, og så kun benytte klienten, når du har behov for de nævnte funktioner.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2012 - 08:44 #15
Med hensyn til zoom, prøv Win tasten +
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2012 - 08:45 #16
Hmm, ved ikke lige hvad der skete der.....
Det er Win tasten og + tasten, du skal bruge......
Avatar billede ankh Nybegynder
14. oktober 2012 - 13:06 #17
tak, vejmand.

ja, det er jo et rent overflødighedshorn at have til brug efter forgodtbefindende.
i den gamle outlook express fra xp-tiden og før, mener jeg, at man kunne det hele, men den kan jo ikke anvendes til vore moderne systemer.

ang "win" og "+", så laver den et lupfelt, men forstørrer ikke hele siden.

jeg kan ikke lige se, hvor det er, man lukker denne tråd ned, - kan du?

-men tak, jeg er fint hjulpet, fortsat god vind!

m.v.h. anders
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2012 - 13:44 #18
Velbekomme, her kan du se hvordan du tildeler point: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Husk at markere svar fra os begge to.  :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2012 - 13:49 #19
I klienten finder du en funktion, der hedder "Tekststørrelse".
Her kan du vælge imellem flere foruddefinerede størrelser.
I browserudgaven kan du benytte ctrl + scrollhjulet på din mus
/ptj_11
Avatar billede ankh Nybegynder
11. november 2012 - 11:08 #20
jeg kan ikke se "Acceptér dette svar", derfor har jeg ikke lukket tråden og givet point.

hvad skal jeg gøre, - kan i gøre det?

m.v.h. anders
Avatar billede vejmand Juniormester
11. november 2012 - 15:43 #21
Du har gjort det helt korrekt, og tak for point.  :-)