Avatar billede webbloggeren Nybegynder
11. oktober 2012 - 18:20 Der er 6 kommentarer

PC win7 fryser i browser-vinduer efter dropdown-bokse

Jeg har i noget tid haft problemer med min computer, som især i Firefox har store problemer - men samme problem sker også i andre browser og endda af og til i andre programmer.

Har lavet en video der viser problemet i firefox:
http://screencast.com/t/4z2MN1SIk

Når min pc fryser er det kun den aktive applikation, og ved at ændre i størrelsen på vinduet virker den igen. Desværre fryser den hver gang en dropdown box anvendes - eller f.eks. har kørt noget i fuld skærm.

Bemærk, mens den fryser virker applikationen stadigvæk - men altså i blinde. Så det er kun på skærmen at fejl "findes". Når jeg live-streamer på Dr.dk virker det fint de første par sekunder, så fryser billedet men lyden forsætter.

Jeg har forsøgt en masse, deaktiveret flash, opdateret den og windows. Min teori er at der findes en fil, måske grafikkort, som "lacker" - og først når vinduet ændre opdateres billedet.

Nogen der ved hvad det kan være? hvor kan jeg finde hjælp?

Vil helst undgå en reboot, da jeg ikke fik win7 på cd da jeg købte min pc.

Jeg takker mange gange for hjælp! :)
11. oktober 2012 - 18:58 #1
Måske noget herfra ->
www.eksperten.dk/guide/1528 ?
Avatar billede webbloggeren Nybegynder
11. oktober 2012 - 19:57 #2
Nej, det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. Fejlen opstår ved brug af dropdown menuer, også i browserens egne instillinger. Fjerner jeg f.eks. et bogmærke fra linjen - så skal jeg ændre i vinduet før jeg kan se det.
Avatar billede webbloggeren Nybegynder
11. oktober 2012 - 19:59 #3
Da fejlen sker på tværs af forskellige browser (IE crome som de mindst ramte) tror jeg ikke det er en toolbar eller lign. til firefox der skaber problemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 07:29 #4
nulstil din browser
i browseren øverst-funktioner-internetindstillinger-avanceret-nulstil

men det kan jo være virus eller andet skrammel

http://www.eksperten.dk/guide/1232

m.v.h
Avatar billede webbloggeren Nybegynder
22. oktober 2012 - 16:08 #5
Hvis jeg kører Firefox i fejlsikret tilstand - så virker den. Men der kommer flere og flere fejl i Crome nu.. Så er nok nået til et punkt hvor jeg må forsøge mig med noget system-gendannelse. Men frygter lidt det så bare sker igen.. :/
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 16:21 #6
der er en anden lsøning du kunne prøve

tweaking.com

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

det kunne jo være den lsøte det for dig

m.v.h