Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2012 - 11:07 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Min PC har pludselig ingen rettigheder til noget?

Hej Eksperter

På en af kontorets computere ville vi give brugeren nogle ekstra rettigheder på "Documents and Settings" og "Program Files" mapperne.

Det resulterede i, at systemet pludselig crashede, og nu kan ingen brugere få lov til noget som helst - hverken se filer på Skrivebordet, i Program-menuen, der kan ikke køres programmer, og der kan ikke ændres rettigheder for filer/mapper - heller ikke Administratoren.

Kort sagt: computeren har nu ingen rettigheder til at foretage sig meget andet end at logge ind og bruge enkelte dele af Kontrolpanelet.

Det lykkedes mig at oprette en ny Administrator-bruger, som havde adgang til sit eget Skrivebord og egen Dokument-mappe, men denne kan stadig ikke sætte rettighederne ordentligt på systemets mapper, da der opstår en "Access denied".

Hvordan kan jeg dog løse dette problem, når jeg ikke får lov til at gøre noget som helst?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede des_84 Nybegynder
10. oktober 2012 - 13:07 #1
Man kan gøre brugere medlem af en interaktiv gruppe. Dette burde per default definere brugeren som administrator. Det kan være det hjælper. Og i har ikke været inde i gpedit og rode rundt?
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2012 - 13:57 #2
Hej des_84

Nej, har ikke været i gpedit.

Jeg fik det dog løst ved at tage ejerskab over mapperne som administrator. Det var en langsommelig proces, men det virkede.

Smid et svar, så kan vi dele point som tak for din tid! :)

Mvh. Tobias
Avatar billede des_84 Nybegynder
10. oktober 2012 - 14:10 #3
Svar ;)