Avatar billede Pialind Nybegynder
06. oktober 2012 - 17:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Endnu en hjælp til bærbar (studiebrug)

Det vrimler jo med disse tråde, men synes ikke rigtig, jeg er blevet klogere af at læse dem ;)

Jeg skal bruge en ny bærbar til mit studie, da jeg må erkende, at jeg IKKE får slæbt min (ellers ret gode) 15,6" med...

Den skal bruges til studiebrug (dvs. office pakken og internettet), og behøver IKKE kunne trække spil/billedbehandling ol. da jeg bruger min stationære til dette.

Vigtigste kriterier er:
- Vægt (maks 1,6 kg, men jo lettere jo bedre!)
- Batteritid (skal kunne holde til at tage noter etc. uden at være tilsluttet strøm hele tiden)
- Størrelse (Tænker at den maks skal være 12,1" - 13,3" kan gå an hvis den så er SUPER let ;) og minimum 11,6" - og ja - jeg HAR tænkt på, om den bliver for lille, og det synes jeg ikke, til det jeg skal bruge den til.

Jeg har selv forelsket mig lidt i Sony Vaio (da jeg synes de har et lækkert design, og jeg har kunne læse ret gode ting omkring den ved at google).

Har bl.a. kigget på disse: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5580102;6827287;6933419

Selvom den ikke helt møder mine vægtkriterier (100g for meget), så har jeg også luret på denne: http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/sony/vaio-s-series-svs1311f3e-4gb-core-i5-13.3%E2%80%B3-hvid.html

Herudover har jeg kig på en anden Vaio (E-serie, men synes ikke den hed det i produktnavn som den i sammenligningen, sælgeren sagde det var den nyeste model) fra en Sony butik der skal lukke. Der er kun den ene model de har i udstilling, og den vil koste 3300 når de begynder deres ophørsudsalg.

Er der nogen der stikker ud positivt? Mit budget er svævende, da jeg slet ikke kan bestemme mig for, hvad jeg vil ofre, men det ligger det meste af tiden på ca. 4000, men falder jeg over det HELT rigtige, så kan der godt ofres mere...

Kom glad med input - også med bærbare jeg IKKE har nævnt (er dog ikke meget for Acer og HP da jeg har læst meget skidt om disse mærker...)
Avatar billede Pialind Nybegynder
06. oktober 2012 - 17:50 #1
Hov, faldt så lige over et mærke jeg IKKE kender, men som på papiret ser fornuftigt ud: http://www.techhaus.dk/NB-U270-E21847W7H-AMD-1e7-E2-1800-11e6-4GB-500-MSI/cat-p/c36159/p5083676.html
Avatar billede Pialind Nybegynder
10. oktober 2012 - 19:02 #2
Vaio bestilt her til aften.