Avatar billede CDClone Nybegynder
04. oktober 2012 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAS Server fra Medion

Hej alle

Jeg er rimelig ny her, men kan se der kommer svar på rigtig mange ellers svære spørgsmål så jeg håber i også kan hjælpe mig :)

beklager hvis jeg ikke har sat den i den rigtige kategori, er ikke helt sikker på hvad det høre ind under :/

Jeg er blevet den fornøjede ejer af en NAS server, nærmere betegnet den aldi har til salg lige nu
http://aldi.medion.com/md86769/dk/?refPage=aldi

jeg var så under forståelse af at denne kunne køre en ventrilo server

var også under forståelse af at når jeg var ude af huset, fx på skole så kunne jeg gennem nettet gå ind og køre en browser på den, så jeg ikke skulle åbne og lukke de ting jeg har kørende hele tiden, men ganske simpelt bare logge på den, lidt som fjernskrivebord, bare kun med en browser

Men efterhånden er det gået op for mig at jeg er ude hvor jeg ikke kan bunde, eller i hvert fald har jeg absolut ingen ide om hvordan jeg får den til nogle af de ting der, har fået den til at forbinde til fjernsynet, og den køre også fint i download manegeren, men hvordan man får de andre ting til at fungere... fatter jeg hat af
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 18:06 #1
adgang udefra - du mangler måske lige linje:

DynDNS-tjenste påkrævet. Afhængigt af udbyderen kan der komme flere omkostninger til.
Avatar billede CDClone Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:27 #2
den har skam DyDNS, er det der jeg skal opsætte skidtet?

er det påkrævet at jeg også har et domain name til det så ?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 19:43 #3
jeg har ikke selv kørt med DynDNS - men du skal bruge det for at medion virker med tilgang udefra. Så det er lidt op til dig selv - og evt læse i en medleveret brugervejledning...
http://dyn.com/dns/
DynDNS Pro er 20$/år - men om der er en billigere til private ved jeg ikke (kun usa kan have Pro som mindste pakke).
Du skal ikke have eget domæne for at køre Pro-versionen.
Avatar billede CDClone Nybegynder
02. januar 2013 - 11:42 #4
tror vi kan kalde denne afsluttet, den årlige udgift samt et par andre detaljer passede mig ikke super godt, så den røg tilbage til aldi

men jeg takker for hjælpen ;)
Avatar billede SorenWH Praktikant
12. april 2013 - 08:17 #5
Lidt sent, men håber andre kan gøre brug af dette.

Du behøver ikke nødvendigvis at bruge DyDNS, men det følger med. Dvs de henviser til en gratis tjeneste.

Ellers kan du klare dig uden. Din IP adresse bliver ikke ændret så længe den er i brug. DVS så længe din router er tændt bliver den ikke ændret, og bliver først ændret 72 timer efter routeren er blevet slukket. Nogle gange bliver den heller ikke ændret efter 72 timer.

Men det kan være du skal kigge på port forwarding. Igen, kan du oftere klare dig uden. Men det kommer lidt an på routeren.