Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. oktober 2012 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Lave en streng om til en TStrings

Jeg har en combobox som har nogle items der er gemt i en TStrings type. Disse vil jeg gerne kunne oversætte til et andet sprog men da mit localizer system kun kan håndtere strenge har jeg brug for på en smart måde at kunne lave en streng af værdier om til en TStrings
Jeg forestiller mig at lave strengen med ; som adskiller f.eks. Højeste; Høj; Normal; Lav; Laveste (i dette tilfælde er det prioritet på en mail)

Nogen gode ideer?
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. oktober 2012 - 17:05 #1
Du kan sætte både delimiter og andre ting på din tstrings ( du skal muligvis caste til en tstringlist, kan jeg ikke lige huske ) og så kan du "trække" alle strenge ud/ind som en streng, med props på tstrings, text/delemiteredText osv...
Meget simpelt, kig på F1 - hælpen til en TStringList/TStrings :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. oktober 2012 - 18:05 #2
Den eneste måde jeg har kunnet få det til at virke på er ved at bruge , ( komma ) som delimiter og det ville jeg af praktiske årsager gerne undgå
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. oktober 2012 - 18:15 #3
Men jeg har så løst problemet ved at nærlæse manualen til mit komponentbibliotek - der er en property på comboboxen der hedder CommaText og så er problemet bar at jeg skal huske ikke at bruge , i de tekster der skal på :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. oktober 2012 - 19:18 #4
hvilken klasse har du brugt, jeg har brugt TStringList mange gange uden problemmer. TStrings er en mere begrænset udgave af TStringList, så prøv at smid det over i en TStringList og arb. med den og smid det tilbage igen hvis det er nødvendigt :-)
Items er vist også TStrings...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. oktober 2012 - 12:33 #5
Jeg lukker og deler med dig da jeg jo brugte min egen løsning :-)