Avatar billede azerty Juniormester
30. september 2012 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kompilerede exefiler stoppes af antivirusprogrammer

Hvis dette ikke er den rigtige kategori, beder jeg fluks om tilgivelse :-)

---

Jeg har lavet et par meget simple programmer med en bat-to-exe-compiler (en batchfil + nogle andre filer banket sammen i en exefil, som åbner stealth/usynligt, og som lægger sine midlertidige filer i %TEMP%.

Alt sammen udmærket. Men...

På computere uden antivirusprogram kører mine exefiler, som de skal. Det samme er tilfældet, hvis computeren har Microsoft Essentials, AVG eller Avast.

Men hvis computeren har Norton (Symantec), McAfee eller den lille Antivir, bliver mine filer stoppet og betraget som "farlige" Trojanere! Der er intet farligt i mine filer.

Jeg har læst på nettet, at det er selve den kompilerede exefil, som disse antivirusprogrammer ikke kan lide. Angiveligt fordi mange ondsindede programmer produceres som kompilerede exefiler.

Er jeg virkelig nødt til at nytænke mine projekter og lave filerne på en anden måde, eller er der noget, man kan gøre for at overbevise antivirusprogrammerne om, at disse filer ikke er farlige?
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 20:34 #1
Du kommer til at kode det rigtigt, i stedet for de batch-to-exe filer. De har nemlig den signatur som pakkeprogrammet laver, og de programmer bliver for det meste brugt til skadeligt software. Derfor vil du få svært ved at få noget ud af de programmer, som kan køre på maskiner med antivirus
Avatar billede azerty Juniormester
30. september 2012 - 21:18 #2
Tak for svaret!

Det var dét, jeg frygtede... :-(

Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu.

"Du kommer til at kode det rigtigt". Har du en konkret idé til, hvad jeg kan gøre? Jeg er ikke super til programmering, men jeg kunne måske lære det!

Mine batchfiler er almindelige cmd-kommandoer - nærmest DOS-agtige.
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 21:30 #3
Du kan vælge .Net som afvikles nemt på alle windows maskiner

http://stackoverflow.com/questions/5047171/passing-an-argument-to-cmd-exe

Beruger selv c# (er kun lige startet) og det er nogenlunde nemt at komme i gang med, selv om jeg ikke viste noget som helst om koder før
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 21:32 #4
Google dette for flere eksempler . det er nemlig den Class der bruges, så der kan du finde alle eksempler på det

System.Diagnostics.Process.Start("CMD.exe",
Avatar billede azerty Juniormester
30. september 2012 - 22:35 #5
Tusind tak!
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 23:12 #6
velbekommen - held og lykke med projektet