Avatar billede ssadsadsadasd Nybegynder
29. september 2012 - 18:31 Der er 2 kommentarer

PHP: Jeg har brug for hjælp til noget begynder PHP!

Hej, Jeg er helt ny til PHP og har siddet hele dagen inde på PHPartikler.dk og lign. for at lære så meget som muligt. Dog har jeg ikke haft muligheden for at se det virkelig brugbare ved PHP. Jeg har fundet ud af hvad det er jeg ikke har lært men som jeg virkelig skal lære for at komme videre. Jeg skal finde ud af hvordan brugeren (ham som kigger på mit website) selv kan skrive eller definere en variabel. Hvad hedder den command? plz hjælp mig!'
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2012 - 19:11 #1
Det ville nok være en sikkerhedsbrist af de store hvis du kunne lade brugere definere egne variabler og lignende - så medmindre du vil lade brugere skrive til en variabel (ved post eller get) så er det nok arrays du skal kigge på som det der kommer nærmest.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. september 2012 - 19:55 #2
Det virkelige brugbare ved PHP er blandt andet at du kan lave en menu og have den i én fil også inkluder filen på for alle dine HTML sider og når du skal ændre i menuen skal du kun ændre i én fil.

Hvis du skulle gøre det samme i kun HTML så skulle du bruges frames hvilket ikke er optimalt eller også skulle du have menuen i alle dine HTML filer hvilket så vil gøre det besværligt at ændre i menuen.

Fordelen er også at koden udføres serverside i modsætning til Javascript som udføres på brugerens computer og derfor anhænger af om javsscript er slået til og det er ikke sikkert brugerne vil få samme resultat.

Kig eventuelt på mine sider i PHP menuen og se om der er noget du kan lærer : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/

Også tag og download PHP manualen den er rigtig rigtig god og slå ting op i når du er i tvivl om hvordan man bruger en funktion og ligende : http://www.php.net/download-docs.php