Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 09:51 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Alt stopper fryser og begynder efter nogle minutter

Jeg har en Stationær computer, og ligemeget hvad jeg laver på den så fryser den alt, der er ikke noget specielt tidspunkt den gør det, den kan lige været startet op, eller hvis jeg er på nettet, spiller spil, og hvis jeg ser film fryser billede men lyden den forsætter i lidt tid igen. jeg kan ikke bruge min mus eller tastatur i den periode. efter ca 5 min kan jeg bruge min computer igen indtil den gør det igen, hvis jeg har set en film og den begynder at virke så spoler den i film som om den prøver at indhentet lyden. ofte siger den at min skærmdriver er stoppet med at svare. men nu er jeg blevet så træt af det.
jeg har haft den sendt til reparation 3 gange, den først var dog et år tilbage, hvor de opdaterede alle mine driver, men det hjalp ikke, så har jeg haft den til reparation 2 gange den sidste måned hvor de IGEN! har opdateret alle mine driver og tjekket grafikkort, RAM og tjekket min harddisk for fejl, så har de lavet en partition på min harddisk. men den fryser stadig ligemeget hvad jeg laver :(

Jeg har Windows 7 Home Premium
Intel Core i7 920
6,00 GB Triple-Channel DDR3 @ 534MHz
ASUSTeK Computer INC. P6T (LGA1366)
GeForce GTX 295
1397GB Seagate ST31500341AS ATA Device (SATA)
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 10:45 #1
prøv at finde programmet speccy og se hvordan din pc har det, jeg vil gætte på at den er for varm, så frem med støvsugeren og kør speccy igen og se om ikke motherboard etc. nu er omkring de 40 grader når den har arbejdet nogle minutter. for eksempel her
http://www.piriform.com/speccy vælg den gratis og vælg eventuelle andre tilvalg fra.
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 11:04 #2
Jeg har allerede speccy og motherboard kommer ikke rigtig over de 45grader (43 er det højst jeg har set den når det sker)mit grafikkort er på de 60 grader og CPU på 50
og siden den har gjorde det lige fra jeg fik den så tror jeg ikke det er på grund af støv :(
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 11:22 #3
Hvis du er sikker på at grafikkortet aldrig kommer over 60 så har jeg 3 forslag tilbage.

Kør den i fejlsikker tilstand og se om den stoppper der
rens den med ccleaner
tag alle kabler (incl. mus, keyboard og skærm) ud af maskinen og start den og lad den køre til den går i stå. Hvis den ikke er gået i stå efter 20-30 minutter så sæt skærmen på og vent lidt og derefter en ting ad gangen. du kan også prøve at starte op med minimum ram og se om det ændrer ved noget.

næstsidste udvej er windows let overførsel og geninstallere windows
sidste udvej sikkerheds kopier alt, og omformater og geninstallere alt, husk alle programmer skal geninstalleres og det er en god ide hvis du har kopiere af netværks drivere hvis ikke windows selv har de rigtige.
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 11:29 #4
hvordan ved jeg om den er gået i stå hvis jeg ikke kan se det på skærmen?
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 11:30 #5
vil sige at mit problem minder meget om det samme som det her

http://www.eksperten.dk/spm/910324

men jeg har ikke lige penge til et nyt bundkort
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 11:39 #7
Hvis du ikke hører støj fra blæser harddiske og andet er computeren gået i stå. Men det er vigtigt at du ikke prøver alle løsningsmodeller på en gang. Prøv først at starte den i fejlsikker tilstand.
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 11:50 #8
Problemer er så bare det at den kan stå i flere timer uden at gøre det, og den laver ikke nogle støj fra blæser eller hardisk når det sker (andet end den normalt gør)
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 12:20 #9
der skete ikke noget i fejlsikretilstand :/
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 13:32 #10
hvis du starter i fejlsikker tilstand

og der ikke sker noget har du et stort problem så er der kun windows cd eller hjælp udefra.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 14:06 #11
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 14:28 #12
dem fortæller mig bare hvilke programmer der starter op når jeg tænder min computer
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 14:36 #13
er der nogle måde hvor du kan se om det er bundkortet den er gal med?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 15:02 #14
hvem svarer du
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 15:11 #15
http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1366/P6T/#download

ved ikke om det er 32 eller 64 bit

?????????

test din maskine med dette program hvis du kan

burn in test standard version

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

m.v.h
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 15:15 #16
det er 64 bit
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 15:20 #17
det var dig jeg svarede
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 15:37 #18
nu har jeg så kørt den der BurnInTest
det eneste sted der var en error var ved optical disk (D:)cycle:0 Operations:0 Errors:30 last error description:Error while searching for files on optical data disk
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 15:57 #19
så er det sikker ikke en hardware fejl
det du skriver er normalt ved de drev

http://support.microsoft.com/kb/2681286/da#gm2

http://www.gratisimage.dk/image-0216_5066FE33.jpg

m.v.h
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 16:29 #20
når jeg trykker på den knap kommer jeg ind på en anden side http://support.microsoft.com/mats/slow_windows_performance/da
så henter jeg den og køre den.

så kommen den op med et vindue hvor jeg kan vælge at;

•Registrer problemer, og fortag rettelserne for mig
eller
•Registrer problemer, og lad mig vælge hvilke rettelser der skal anvendes
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 16:29 #21
og den finder så ikke nogle problemer
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 17:24 #22
får du blue screen of death

det er ofte graffikkort driver
kræver ofte en geninstalering af systemet

der er det vigtigt at man også fjerner systemdrevet hvor win 7 lægger sine systemfiler

hvorfor det

jo for ellers kommer de samme fejl igen

hvilken bios ligger der på den
denne her er den nyeste

P6T 1408 BIOS

m.v.h
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 17:30 #23
ja det er den nyeste driver, alle mine drivers skulle være de nyeste
og jeg får ikke nogle blue screen of death.
det der sker er lige pludselig stopper alt med at svare, og der komme en gennemsigtig hvid hinde hen over hele mit skrivebord samt projektbaren alt stopper bare med at svare. (den hvidehinde har alle nok set, det er det samme som når end browser eller andre programmer stoppe med at svare)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 17:30 #24
det kan sagtens være dit netkort driver der er årsagen

denne her er den nyeste

Realtek RTL8111/8112 LAN Driver V7.3.522.2009 for Windows 32/64bit

hent slimdriveres og lad dig registrere og opdater alle dine drivere med den
-det er gratis

husk SLIMDRIVERS

http://www.driverupdate.net/

det kan sagtens være en driver selv om du ikke tror det
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
29. september 2012 - 17:48 #25
okay nu har jeg opdateret den driver, så må jeg lige se om den gør det igen
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 08:15 #26
jeg lægger et svar du kan acceptere hvis det virkede ok

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

m.v.h
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
30. september 2012 - 16:32 #27
det virkede ikke. troede lige det gjorde men den gør det stadig, og jeg er ikke hjemme før en gang i næste weekend
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 17:09 #28
så er det denne vej
men du skal muligvis kunne starte services igen på maskinen
det skete i hvert fald for mig da jeg skulle teste på en win 7 64 bit ultimate
det kan være en tilfældighed

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

den burde kunne reparere den

m.v.h
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
04. oktober 2012 - 17:07 #29
Okay ny har jeg programmet og har kørt step 2 og 3, og start repairs, men det så ikke ud som om den fandt nogle fejl. så venter på at se om den gør det igen
Avatar billede NichlasJensen Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:58 #30
nu har den ikke gjorde det i lang tid så, tror den er lavet :D

Mange tak fordi du hjalp mig :D