Avatar billede TobiasThomsen Nybegynder
28. september 2012 - 13:40 Der er 8 kommentarer

Formateret computer og mangler driver til netværkskortet

Hej.

Jeg har for nylig formateret min computer med en windows cd, og nu mangler jeg driveren til mit netværkskort.
Jeg har ikke meget forstand på den slags, men tænkte at jeg måske kan downloade den på min bærbar og så lægge den over på den anden computer med et USB stik. Jeg har nemlig ikke cden med driveren.
Spørgsmålet er hvordan jeg finder ud af hvad for en driver jeg skal have og hvor jeg downloader den. Har en stationær computer som er bygget af lidt af hvert og ikke er nogen speciel model.

På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. september 2012 - 13:49 #1
Avatar billede lclemens Nybegynder
28. september 2012 - 13:52 #2
http://www.pcidatabase.com

er et godt sted at starte. Vendor og device kan du finde i enhedshåndtering. netkort>detaljer>hardware ids
Avatar billede lclemens Nybegynder
28. september 2012 - 13:56 #3
Når producent og model er fundet, så googler man producentens hjemmeside og henter driveren der :-)
Avatar billede TobiasThomsen Nybegynder
28. september 2012 - 14:11 #4
Hvordan bruger jeg programmet? :)
Avatar billede Blandy Praktikant
28. september 2012 - 14:18 #5
hvis det er et onboard netkort, så ser du bare på korete hvad den hedder af fabrikat og model navn. Men finder du bare fabrikatet, kan du som regel bare gå på deres hjemmeside, så finder deres sysemet dit bundkort ved at scanne dit hardware.
Avatar billede lclemens Nybegynder
28. september 2012 - 14:19 #6
Har du prøvet med enhedshåndtering? Prøv om du kan finde sådan en streng her: "PCI\VEN_10EC&DEV_8168..."

Så har du hhv. vendor og device
Avatar billede TobiasThomsen Nybegynder
28. september 2012 - 14:23 #7
Hej Blandy.
Jeg tror det hedder P8H67-V.
Nu er problemet bare at jeg ikke lige kan finde ud af og finde det rigtige jeg skal downloade på deres hjemmeside. Det er fra ASUS.
Avatar billede TobiasThomsen Nybegynder
28. september 2012 - 14:33 #8
Det virker nu! :) Mange tak for hjælpen allesammen. Er ny på denne hjemmeside, og ved ikke om det er noget med jeg skal give point eller sådan noget? I så fald må det være blandy, der skal have point. Men tusind tak til jer alle fordi i gad prøve.