Avatar billede Jorgen-N Nybegynder
27. september 2012 - 19:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

æøå i Wordpress

<form action="http://www.xxxxx.dk/veri.asp" method="get">
Brugernavn:<input type="text" name="brugernavn" /><br>
Kodeord:<input type="password" name="kodeord" /><br>
<input type="submit" />
</form>
Denne kode bruger jeg til logind til medlemsiden på vores Wordpress hjemmeside.
Medlemssiden er en gammel hjemmeside lavet i asp koden virker fint hvis jeg ikke bruger æøå i brugernavn og kodeord.
Da vi har en del brugernavn og kodeord med æøå kunne jeg godt tænke mig at få æøå til at virke også.
Er de nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede keysersoze Guru
27. september 2012 - 21:42 #1
Sørg for at have korrekt styr på din encoding - lige fra meta tags og hvordan filerne er gemt og til hvordan dine data er gemt, databasen er sat op og indhold sendes fra serveren.
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. september 2012 - 23:13 #2
Sørg for valid HTML, definer doctype og character set (utf-8 hvis der skal være æåø)
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. september 2012 - 23:13 #3
Avatar billede Jorgen-N Nybegynder
30. september 2012 - 19:19 #4
Jeg har prøvet at ændre uft8 til uft-8 så bliver alle æøå på tekst siderne til små firkanter og koden virker stadig ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
30. september 2012 - 19:28 #5
hvad præcist er det du har ændret?
Avatar billede Jorgen-N Nybegynder
30. september 2012 - 19:52 #6
wp-config.php fra utf8 til utf-8
define(‘DB_CHARSET', ‘utf-8);
har også prøvet at ændre Indstillinger > Læsning og ved Kodning til sider og feeds til ISO-8859-1 i stedet for UTF-8.
så virker koden men resten af hjemmesiden fyldt med underlige tegn i stedet for ÆØÅ
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. september 2012 - 20:31 #7
Jeg tror ikke det er i wordpress du skal lave om, det er nærmere det script der håndtere selve oprettelsen. Det script du sender form-data til.

Sådan er det ihvertfald når jeg har forms på mine amerikanske sites, der skal jeg (dog i php) sørge for det er encoded som utf-8, det data som bliver sendt til formen.
Avatar billede Jorgen-N Nybegynder
27. oktober 2012 - 19:35 #8
Har løst problemmet script virker fint i en php fil men ikke i wordpress så løsningen var
<iframe src=" http://phpfil.php" </iframe>
ikke en hel tilfreds løsning men den virker.