Avatar billede mikhes Nybegynder
26. september 2012 - 07:03 Der er 1 kommentar

2008 server r2 64

Terminal server users kan pludselig ikke benytte IE9. DVS kun hvis den bliver "kørt" som administrator. Der kommer ingen fejl - IE forsøger blot nå til f.eks. www.dr.dk ??
Avatar billede serverservice Praktikant
11. oktober 2012 - 16:28 #1
Jeg har flere kunder med 2008 server 64bit hvor det virker ok - men kan ikke helt huske hvad jeg gjorde ved IE9 - men her er nogle gode bud .

Se efter om filtrering er slået til og Enhanced security evt. fra.

samt her er noget om active x m.m .

You may logon terminal server by this "issue" user account, try resetting Internet Explorer and check if it's works.

http://support.microsoft.com/kb/923737

Do you use the 64 bit version of IE 9 in your terminal server? If so, please try to use 32 bit IE 9 to see whether the same issue still exists.

For this blank webpage issue, you can try to disable hardware acceleration (GPU rendering) in Internet Explorer 9 to see if the same issue still exists.

1. Open IE9, click the "Tools" icon (Alt+X) and select Internet options.

2. Under Internet options, open the 'Advanced' tab and tick mark the option named "Use software rendering instead of GPU rendering".

3. Click Apply, Ok and restart your Internet Explorer 9.

More information:

New feature "ActiveX Filtering" in Internet Explorer 9 (IE9) and Flash, Silverlight or other plug-in

http://blogs.technet.com/b/asiasupp/archive/2011/03/02/new-feature-quot-activex-filtering-quot-in-ie9-and-flash-silverlight-or-other-plug-in.aspx