Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 19:09 Der er 17 kommentarer

ingen forbinelse til skærm

hej jeg sider med en HP Pavilion Media Center TV m7739.

jeg åbnede for omputeren for at se hvilken type ram jeg har. da jeg satte mit ram tilbage på pc og tændte for computeren så kommer der ikke noget på skærmen, jeg kan godt se at der er strøm på skærmen men ingen forbindelse fra stationær. jeg tog kablen der forbinder pc og skærm og sat den i mit bærbar. altså skærmen virker på mit bærbar men ikke på mit pc. jeg har ikke rørt andet end den ram der var i pc. så jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

ps. jeg er ikke nogen computer nørd så hvis der er nogen forslag så venligst være så brugervenlig som muligt :-)

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 20:06 #1
Hej og velkommen til.
Afmonter strømmen til pc og hold startknappen nede i 30 sek.
Afmonter det lille bios battteri på bundkortet i ca 10 min.
Genmonter batteri og strøm og start pc.
Du skal påregne at tiden på pc skal indstilles igen og boot rækkefølge ligeså. Det gøres i bios.
Avatar billede tiger_dk Mester
24. september 2012 - 20:47 #3
undskyld mig, men hvordan vil du have vedkommende til at gå i BIOS'en, når han ikke kan få forbinelse til sin skærm ??
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 20:58 #4
#3 Den forventer jeg han får når #1 er gennemført.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 20:59 #5
Jeg tror nemlig der er kludder i bios, og ved en nulstilling af denne plejer tingene at falde på plads igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 21:00 #6
Men jeg kan jo selvfølgelig ikke være 100 % sikker. Men vi får se hvad der sker.
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:00 #7
hej nu har jeg prøvet at gøre som anvist med at fjerne batteri men der sker stadigvæk ikke noget
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:12 #8
Nå det var da skidt.
Bipper pc på en anden måde nu end den plejer?
Er du sikker på at ram klodsen sidder helt i soklen igen?

Til en anden gang kan du bruge CrusialScan til at finde ud af hvilke ram og hvor mange sokler du har i pc:
http://www.crucial.com/systemscanner/
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:15 #9
nej egenlig ikke den opføre sig stadigvæk på samme måde før det gik galt med computeren. syntes jeg måske skal tage den til en it -forhandler? jeg håber eller ikke jeg skal betale for meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:23 #10
Det er selvfølgelig en mulighed hvis du har garanti på den.

Men har du prøvet at køre med kun en ram klods ad gangen, for at se om den så kommer videre?
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:28 #11
jeg prøvede lige at skifte en af rammen til en anden slot og startede den igen, den begyndte at bippe igen og igen
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:31 #12
hehe nu virker den igen jeg havde sat rammen forkert på derfor begyndte den at bippe men nu virker computeren. men nu tænker jeg over at jeg måske har ødelagt en af de slots så kan jeg måske ikke købe 2 nye 1 gb ram
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:34 #13
Du kan have ødelagt den ene ram klods når du tog den ud.
Man skal passe på med statisk elektricitet på disse sårbare komponeneter.
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:37 #14
det burde jeg nok gøre, jeg har nok lært min lektion. men jeg har stadigvæk en tom slot kan jeg så ikke bare sætte en 1 gb ram på?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:37 #15
#12 Ja bundkortet kan jo også være gået sig en tur.
Virker pc med begge ram klodser i samme slot?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:38 #16
Hvilket system kører du?
Jeg vil mene at 1 Gb ram i dag ikke er meget desværre.
Avatar billede ahmadkasseem112 Nybegynder
24. september 2012 - 22:43 #17
jeg køre windows 7 ultimat men jeg har 2gb i forvejen jeg ville bare putte 1 gb mere på, det er fordi der er et program fra skolen som jeg skal bruge og den køre på minimum 3 gb ram.

ps- jeg tror ikke jeg har særlig meget lyst til at prøve de slots igen. hehe. forresten jeg har 4 slots og 2 af dem er tomme og den ene af de 2 er måske ødelagt :-)