Avatar billede perav Nybegynder
19. september 2012 - 15:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Download af Windows 7

Jeg har en bekendt som i sin tid købte en Medion stationær pc hvor der var install Windows Vista på fra fabrikken, senere har de købt en licens til opgradering til Windows 7, nu er de i det dilemma at pc'en skal reetableres (recovery)men umiddelbart ligger der jo en Windows vista på partitionen, så nu vil jeg høre hvordan vi får Windows 7 på igen???

Jeg formoder at jeg skal install Windows vista via F10 for derefter at hente en Windows 7 et eller andet sted, er der en som ved hvor jeg gør det???
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. september 2012 - 16:07 #1
Tror ikke du kan downloade win7 lovligt. Fik han ikke en ny CD/DVD? Det fik begge mine knægte da de opgraderede i sin tid.
Avatar billede perav Nybegynder
19. september 2012 - 16:20 #2
Nej de fik tilsendt en mail med et link i, men har fået slettet mailen :-(
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2012 - 16:35 #3
win 7 oem er en fuld version
den kan installeres fra bunden af uden vista på

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
19. september 2012 - 20:50 #4
husk for guds skyld at hente programmet produkey og skriv koden ned som Windows 7 kører med inden du geninstallerer den..medmindre du selvfølgelig har koden i forvejen.
Avatar billede perav Nybegynder
21. september 2012 - 10:36 #5
treatmenice/pretttfly: Mit problem er hvor jeg evt. kan downloade Windows 7 da jeg kun har licensnummeret men mangler selve styresystemet
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. september 2012 - 10:46 #6
hmm se om det her link ikke skulle hjælpe :)
http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 12:14 #7
det eneste sted du aldrig må hente sådan en er på torrent sider
ud over de kan være befængte med nogle professionelle bagdørsindianere så er det ofte crackede versioner og ikke lovlige at bruge

men du måtte godt låne en nøjagtig ens windows version og lægge ind med det nummer du har
du har jo betalt for licensen
så en forleden du kun kan fjerne ved at geninstallere

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. september 2012 - 12:23 #8
ovenstående link er så faktisk beregnet til udviklere og netværks administratorer og it professionelle der bruger udrulning,(lige som undertegnede) og jeg kan roligt stå inde for siden, bruger den jævnligt.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 12:53 #9
#8
det ved jeg godt men spørgeren ved det sikkert ikke
har lige hentet en også da min købte er en uden servicepack

hvis den virker kan jeg lige så godt bruge den fremover
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. september 2012 - 12:55 #10
den vil skam virke.
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. september 2012 - 16:38 #11
Nu skriver du at det er en opgraderet licens fra Vista.
Ved opgradering oplyser man Vista licensen samt registrerings oplysninger.
Så du kan eventuelt kontakte MS og give dem Vista koden, og bede om den til W7. Måske det virker, da må have oplysningerne om opgraderingen.
Prøv en gang denne og se under bla. opgraderinger
Du får sikkert mere hjælp der end vi kan give.
http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 17:03 #12
en oemwin 7  version er en fuld version med eget nummer
det er det nummer man bruger til at installere win 7 fra scrath
altså uden vista på
er det helt klart skrevet

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. september 2012 - 18:31 #13
og iøvrigt jensenjs så supporterer Microsoft ikke OEM licenser på noget som helst plan medmindre du vil betale for det. så du kan glemme alt om at ringe til dem.
Avatar billede perav Nybegynder
21. september 2012 - 20:01 #14
pretttyfly:
Den version som vi har licens til hedder Windows 7 Home Premium 32
og er en opgraderingsnøgle, vil vi kunne bruge en af de versioner som du har linket til???

Og hvordan får vi den på dansk???
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. september 2012 - 21:52 #15
hmm der kniber det sq, du vil kunne bruge den x86 udgave der ligger under linket men ikke på dansk, beklager..
Avatar billede perav Nybegynder
22. september 2012 - 12:11 #16
Nå en del af problemet er løst, vi har fundet de DVD'er som vi fik fra starten af og også den DVD med opgraderings-DVD'en til Windows 7, dog er der det problem at ingen af dem kan vi få til at install Windows med, har prøvet begge to, den kommer kun dertil hvor den grønne bjælke løber forneden, mere sker der ikke, kunne det tyde på at HDD er defekt???

Hvordan kan jeg teste om HDD er defekt???
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 12:55 #17
http://www.hiren.info/pages/bootcd

den kan bl.a hentes her

http://www.tomsguide.com/us/download/Hiren-s-BootCD,0301-32451.html

under denne her

Hard Disk Tools

der ligger en masse programmer der kan teste den

sæt win 7 dvd i og gå ind iunder advanced og fjern partition c og lav en ny på samme størrelse
nu bliver drev c formateret og er helt ren og klar

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

denne vej går du ind
http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 12:56 #18
link virkede ikke
så hent den her
http://www.hirensbootcd.org/download/

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
22. september 2012 - 14:32 #19
Jeg havde en cd jeg har købt for noget tid siden som hedder:Ultimative Rednings-CD" den prøvede jeg at kører nogle forskellige programmer fra og nu ser det ud til at jeg har fået Windows igang igen :-) Den er i hvert tilfælde i gang med at opdaterer Windows 7 :-)

Er der i øvrigt nogle af jer som ved om Microsoft har fået rettet hullet i IE ?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 15:00 #20
det er rettet

http://support.microsoft.com/kb/2744842

den ligger også på update

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
22. september 2012 - 15:22 #21
Når jeg kalder min Windows-updat frem står der at der er 1 vigtig opdatering tilgængelig samt 2 valgfrie men når jeg vil se hvad det er for nogle opdateringer står det intet !!!
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 17:13 #22
hvis den er nyinstalleret er det kun en opdatering af update - der vil komme mange flere efter den/de er updatet

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
24. september 2012 - 20:52 #23
Tak for hjælpen :-)

Send et svar så er der point
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. september 2012 - 22:17 #24
nah, samler ikke, giv dem til de andre hvis de vil ha dem :)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 07:12 #25
ok hvis det er mig