Avatar billede ksno04 Nybegynder
18. september 2012 - 17:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redirect hjemmeside uden at ændre url-adresse

Kære eksperter

Jeg står overfor en udfordring. Jeg ønsker at redirecte min hjemmesideadresse:

www.abcdomaene.dk/Administration

til

www.123domaene.dk

Årsagen er at jeg har udviklet en applikation i et cloud miljø, men dette ønsker jeg ikke skal være synligt for de fremtidige brugere

Flere har fortalt at dette kan gøre via htaccess filen og andre foreslår at man laver en usynlig frame på hjemmesiden. Søgemaskinerne skal ikke søge på siderne der ligger hvor jeg hoster cloud-servicen.

Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede softspot Forsker
18. september 2012 - 20:35 #1
Det må kunne styres i din DNS.

Jeg er faktisk ikke klar over om du kan klare det med et CNAME (tror jeg ikke, da du har en undermappe involveret), eller om det måske kan klares med et url-redirect i DNS'en.

Hvis du kan lægge administration i en undermappe på  www.123domaene.dk, har du mulighed for at lave et 1:1 domæne-redirect med et CNAME, som altså peger www.abcdomaene.dk over på www.123domaene.dk.
Avatar billede ksno04 Nybegynder
19. september 2012 - 15:46 #2
Det ser deværre ikke ud til at der kan laves med DNS. Nogen der har erfaring med htaccess filer og tror det kan løses denne vej?
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2012 - 16:17 #3
<ole>

Eksperten har nogle guides om emnet

/mvh
</bole>
Avatar billede ksno04 Nybegynder
12. december 2012 - 15:13 #4
Lukker
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2012 - 15:17 #5
Hvad blev løsningen?