Avatar billede zombien Juniormester
14. september 2012 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Råd omkring wifi boosting

Hej Eksperter...

Jeg er lige p.t. igang med at opsætte et trådløst netværk, og er kommet til den konklusion at mit trådløs ikke kan nå fra anden sal ned til mit kælderrum hvor jeg havde tiltænkt min server skulle stå...

signalet kan godt opfanges dernede, og det er også muligt at forbinde til routeren, men med dårlig signal risikere jeg meget vel at den taber forbindelse ofte...

og det går jo ikke nu det er en server, så er der nogle derude som har nogle gode links til en super wifi-antenne der kan monteres på en cisco/linksys router...

for da det er lejlighedskompleks er access points lidt ude af billedet :/
Avatar billede zombien Juniormester
14. september 2012 - 13:08 #2
Meget gode forslag, har selv kigget lidt på

http://www.av-cables.dk/wifi-antenner/wifi-antenne-9-dbi.html og http://www.av-cables.dk/wifi-antenner/wifi-antenne-14-dbi.html

kan så ikke li den sidste da den er retnings bestemt og da kælderen er ned af skal den jo pege ned af og derved ikke komme ud til resten af huset....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2012 - 13:38 #3
Hej, Zombie.

  Du er nød til at acceptere et kompromis i et eller andet omfang - du kan ikke få en mirakelantenne med kæmpe-gain i alle retninger. Men med tanke på at mange WiFi-ting som udgangspunkt jo netop er udstyret med to (eller flere) antenner, netop for at give dem optimal dækning i alle planer, er det vel ikke noget problem at have en retningsbestemt pegenede ned?

De bedste hilsner
Avatar billede thov Forsker
14. september 2012 - 14:17 #4
Kan du ikke sende signalet gennem de ledninger huset allerede er forsynet med ?
http://www.pcworld.co.uk/gbuk/powerline-home-networking/xx_7090_70097_xx_xx/xx-criteria.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2012 - 14:43 #5
#4

  Det funker kun indenfor samme sikringsgruppe i tavlen, altså meget usandsynligt at en boks nede ved serveren kan se en tilsvarende to etager ovenover.

M.v.h.
Avatar billede thov Forsker
14. september 2012 - 15:17 #6
Hvor ved du fra, at signalet er begrænset til samme sikringsgruppe ?
Er der HF fælder mellem grupperne ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2012 - 19:00 #7
HF-fælder? Nej, der har nu vist aldrig været taget hensyn til HF i en stærkstrømsinstallation - det er nok mere den anden vej rundt. Men de signaler, der transmitteres over lysnettet er ret svage, så regn ikke med at de ligefrem springer rundt i vildskab imellem faserne.

De bedste hilsner
Avatar billede zombien Juniormester
15. marts 2013 - 10:54 #8
Jeg har netop anskaffet mig en retningsbestemt antenne med 14 dbi. så vil afprøve den senere idag. men smid lige et svar CRKrogh :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. marts 2013 - 14:21 #9
Super, det burde sørge for ok rækkevidde på den.