Avatar billede maggen Nybegynder
11. september 2012 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at lave en msi fil eller lignende, som kan rulle software ud på en maskine.

Hej

Vi er et firma, hvor vi relativt tit får nye maskiner, og vi vil derfor gerne finde ud af om man kan lave et slags software image, som kun tager et image af software istedet for at tage hele systemet, som clonezilla fx gør. Vi bruger i øjeblikket clonzilla hvis vi skal gøre det på flere af samme pc'er, men hvis det er forskellige maskiner kunne vi godt tænke os at man bare kunne køre et software image på som var uafhængigt af hardwaren i maskinerne.

Håber det giver mening :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2012 - 18:19 #1
Hej og velkommen til Eksperten.
Hvilke programmer er det i bruger i jeres firma?
Har i noget freeware som også kører sammen med købe programmer?
Man kan hente og installere Ninite og herfra hente og installere flere programmer på en gang.

http://ninite.com/
Avatar billede maggen Nybegynder
13. september 2012 - 10:53 #2
Findes der et free-ware program, som kan gøre det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 16:48 #3
Ikke forstået??
Ninite er gratis.
http://ninite.com/
Nede i bunden der henter man installeren, og derefter afkrydser man hvilke programmer man vil have og disse installeres fra en ende af.
Avatar billede maggen Nybegynder
26. september 2012 - 10:33 #4
Tak for hjælpen. Er du venlig at skrive et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2012 - 10:36 #5
svar