Avatar billede panthershinobi Nybegynder
11. september 2012 - 12:01 Der er 5 kommentarer

1600 x 900 opløsning med ekstern skærm?

Hej eksperter!

Jeg overvejer kraftigt og investere i sådan en lækker sag her:
http://www.sony.dk/customise/vaio-s-serie
13" modellen med (1600 x 900) opløsning. Jeg vil dog meget gerne kunne tilslutte en ekstern skærm (MIN. 21") eller mit 46" TV.

Vil bærbaren kun kunne vise mere end 1600 x 900 på en ekstern skærm? (PC skærm eller TV) og vil jeg kunne opskallere f.eks. full HD opløsning? Jeg håber lidt, at det er pga. den mindre skærm, at den "kun" viser 1600 x 900 :)

Håber på et svar inden jeg køber den og på forhånd tak :)
Avatar billede maggen Nybegynder
11. september 2012 - 12:18 #1
Det kommer an på hvad grafikkortet i bærbaren, og i fx tv'et understøtter den høje opløsning. Men så vidt jeg kan se, så kan det sagtens køre den høje opløsning.
Avatar billede panthershinobi Nybegynder
11. september 2012 - 12:42 #2
Gfx er AMD Radeon HD 6630M med 1 GB og HDMI

Mit TV er et relativt nyt Sony TV med Full HD, 3D - det hele :) - så det kan nok klare alt!? ;p

Hvordan finder jeg ud af hvilken opløsning jeg ville kunne køre på en ekstern PC skærm med dette kort?
Avatar billede panthershinobi Nybegynder
11. september 2012 - 13:09 #3
Har selv fundet svaret!
Avatar billede tiger_dk Mester
11. september 2012 - 13:23 #4
..og det var ?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2012 - 13:29 #5
http://www.sony.dk/product/vaio-s-serie/vpcsa4t9e

Maks. opløsning for ekstern skærm
1920 x 1200

Står ved lige den model jeg har set på :)