Avatar billede grovlam Nybegynder
09. september 2012 - 19:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny saml selv pc, passer delende sammen?

Hej,
Det er noget siden jeg har bygget selv, men har planer om at opgradere gammelt hardware:
Kabinet Antec P182  + Strøm forsyning Corsair HX650W, DVD drev, floppy, Win 7, kabler etc.
Med følgende nye komponenter:
CPU:
Intel® Core i5-3570 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB,

Bundkort:
Gigabyte GA-Z77X-D3H, Socket-1155 ATX

Ram:
Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 8GB, CL9-9-9-24

Grafikkort:
ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0

SSD:
Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5"SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Desktop Kit

HD:
Western Digital® Desktop Green 2TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0)

CPU køler:
Noctua NH-D14 CPU Køler

Til CPU og køler:
Noctua NT-H1 Kølepasta, High-Performance Hybrid

Spørgsmålet er ikke som meget om jeg kan købet noget der er bedre til pengene, men blot om disse dele passer sammen, og der er noget jeg mangler for at få det til at spille 100%

På forhånd mange tak.

/Morten
Avatar billede Nereos Nybegynder
10. september 2012 - 14:25 #1
Hej Morten

Det meste passer meget godt sammen men har dog lige et par ting hvis det skal være 100%.

Vi starter fra toppen,
Ram:
Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 8GB, CL9-9-9-24
De nyeste bundkort med Z77 chipset understøtter ram hastigheder helt op til 2400 MHz ved overclocking og 1600MHz ved stock.
Derfor vil Jeg klart anbefale at vælge ram med en hastighed på 1600 eller højere, det vil være ram der bliver "bottleneck" i sådan et IvyBridge/SSD setup.
Avatar billede grovlam Nybegynder
10. september 2012 - 21:04 #2
Super og mang tak, du får dine point... ;-)