Avatar billede egmose Novice
08. september 2012 - 19:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke boote fra USB

Halløjsa..
Jeg kæmper med at få formateret en såkaldt netbook, via usb. Når jeg kigger i bios, kan jeg at der er 3 bootmuligheder med USB; USB Floppy, USB hdd, & USB CD/DVD..

Har prøvet med dem alle 3 som 1. prioritet, uden held.. Problemet er at når jeg sætter nøglen i og starter pc´en, når den til en sort skærm, med den blinkende hvide streg i øverste venstre hjørne - og kommer umiddelbart ikke videre..

USB´en er lavet med wintoflash, og det er windows xp det drejer sig om :)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. september 2012 - 19:16 #1
Har du tjekket at du på andre pcer, kan boote på USB pennen? Bare lige for at sikkere at det ikke er den, der er problemer med.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 19:45 #2
xp understøtter ikke usb fra fødslen - der skal du på vista eller senere.. Hvis du vil køre xp ind, så skal det være cd eller disketter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 20:02 #3
jeg har lavet en vejledning i PDF hvis du husker at vælge fra en iso fil til XP er der normalt ingen problemer.
Ps.det er der hvor der er en pil i andet billede!
http://gratisupload.dk/vis/56840
Avatar billede egmose Novice
28. oktober 2012 - 09:34 #4
Lukketid - løsningen blev at jeg demonteresde hdd´en, og installerede fra en anden pc :)