Avatar billede Anders F Praktikant
08. september 2012 - 10:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er mit internet ubeskriveligt langsomt i visse tilfælde?

Hej.

Når jeg skal læse Politiken og den slags ting på nettet, så går det ret hurtigt - via min andelsboligforenings internetforbindelse.

Hvis jeg derimod skal logge mig ind på min bank eller wannafind.dk eller noget andet, så tager det ubeskriveligt lang tid, eller også vil den slet ikke.

Det er noget, der er begyndt at blive et problem her den sidste uge især.

Det er ligegyldigt, om jeg fx. bruger Explorer eller Firefox til at gøre det med. Firefox er generelt hurtigst, men til fx wannafind.dk og sådan nogle steder, der lægger op til noget login, er det lige slemt.

Hvorfor?

Mvh.
08. september 2012 - 12:35 #1
Hvilket SYYRESYSTEM ?
Explorer version ?
Sikkerhedsprogram ?

...
Avatar billede Anders F Praktikant
08. september 2012 - 13:10 #2
Hej

Win XP Pro.
Explorer 8.
Kaspersky sikkerhedsprogram.

Men alle tre ting har været det samme i et år, det er lige slemt på Explorer som på Firefox, og problemet er opstået inden for den seneste uge og har ellers ikke været der, så jeg skrev ikke de der ting, fordi det er noget andet - er der generelt opstået problemer Javaproblemer for en masse internetsteder, tænkte jeg, det kunne være?

Mvh Anders
Avatar billede Anders F Praktikant
08. september 2012 - 13:35 #3
Nu har jeg igen lige prøvet at logge på min netbank, og det går superfint og lynhurtigt med at komme ind på sitet, og trykke på Login - Netbank og skrive mit brugernavn og password, MEN så skal jeg udfylde DanID de seks cifre - og nu har den stået og tygget på sagen i fem minutter, og intet sker.

Er det ikke underligt?

Altså, forbindelsen er tilsyneladende hurtig nok, men lige så snart noget har med at password at gøre, så går der ged i den?

Hvorfor? Har nogen et bud? Og det er ligegyldigt, hvilken browser jeg bruger ...

Mvh.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
08. september 2012 - 13:42 #4
Der har været lidt knas med netbank i denne uge, men det lyder som om du har problemer med sider der kræver https.

Altså sikker krypteret adgang.

I din browser, kan du under indstillinger indskrive websites du hat "tillid" til - prøv at tilføje din netbank og dan id der.
Avatar billede Anders F Praktikant
08. september 2012 - 15:35 #5
Hej bredbaandmobilt - Lige nu kan jeg ikke engang komme ind på https://www.nets-danid.dk/ - browseren står bare og cykler løs?

Jeg fatter ikke det her?

Har ellers været inde i Explorer under Instillinger, Sikkerhed osv. og forsøgt.

Hvorfor kan jeg ikke engang komme ind på https://www.nets-danid.dk/?

Lige før, da jeg forsøgte at logge ind på eksperten.dk, så slog din bare over i en helt hvid browser. Det ville den heller ikke! Så forsøgte jeg en gang til, og så lykkedes det.

Den har bare aldrig gjort sådan her før for mig.

Mvh.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. september 2012 - 19:14 #6
Har du evt prøvet fra en anden computer, på din forbindelse? Det vil jeg i hvert fald anbefale dig at prøve.

Jeg synes umilbart det lyder som et klient problem, men prøv en anden pc, køre det fint der, jah så er det noget på din pc der giver problemer, køre det ikke ordenligt på pc nr to, så kontakt din udbyder, og få dem til at kigge på om de har problemer med linien
Avatar billede Anders F Praktikant
09. september 2012 - 07:39 #7
Hej nyhuusdk

Tak for rådet, men jeg aner nu, at det kan være noget på min egen pc, fordi ingen andre her i min andelsboligforening har talt om det ... jeg er bare lidt frustreret over, at det er sådan, og jeg ved ikke, hvad det er.

Er der noget Java, man skal uploade selv for tiden, eller noget andet, man skal gøre?

Mvh.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
09. september 2012 - 11:11 #8
Det kan være mange forskellige ting der spiller ind.

Først og fremmest vil jeg anbefale at køre CCleaner engang.
http://www.piriform.com/ccleaner

Først en rensning, og der efter rensning af registry

For hjælp til dette tag et kig her: http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/RydOpPaaDinPCMedCCleaner/984

En anden ting, kan være at du noget malware på din pc, som laver ting og sager.

Til dette vil jeg anbefale dig at prøve at køre malwarebytes (http://www.malwarebytes.org/) Det er et effektivt lille program i mod malware.

Skulle dette ikke hjælpe, vil jeg mene at den nemmeste og hurtigste løsning er at geninstallere din pc, så får du en ren "ny" pc, uden problemer.

M.v.h.
Christian Nyhuus
Microsoft Certified IT Professional
Avatar billede Anders F Praktikant
09. september 2012 - 11:24 #9
Hej bredbaandmobilt og nyhuusdk:

Hvis man stadigvæk kan dele pointgivningen her på eksperten.dk (30 point til hver), så smid et svar begge to, så får I point.

Tror dog, at jeg må give op. Jeg kører Kaspersky osv., jeg har CCleaner i forvejen og har kørt alle de der ting af og prøvet alt det, der plejer at virke. Det er derfor, det virker så håbløst.

bredbaandmobilt har ret i, at det er, når jeg logger på https (eller bare når jeg tænker på at logge ind på et site, der senere kræver https), men jeg aner ikke, hvad der går galt.

Mvh.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
09. september 2012 - 11:32 #10
Geninstallere maskinen! ;) så slipper du for det bøvl.

Der er et eller andet der har fucket din pc op, når du forsøger at benytte SSL (HTTPS TCP/443) - det er hvad der kan ske på en windows pc, man kan ofte forsøge forgæves at rette problemet.

M.v.h.
Christian NYhuus
Avatar billede Anders F Praktikant
10. september 2012 - 16:11 #11
Jeg fandt ud af, da jeg var på Nordeas hjemmeside, at man kunne lave en test for styresystem/Java. Java virker, men styresystemet (XP) virker ikke så godt. Har forsøgt - efter vejledning fra Nordea - at afinstallere og geninstallere Java. Det virker fortsat ikke.

Det ser ud som om, at nyhuusdk har ret i sin pointe om at afinstallere/reinstallere styresystemet er nødvendigt, så smid et svar.

Jeg bor på Vesterbro i København. Kender nogen nogen, der kan komme og hjælpe mig med det - i cirka 1,5 time - eller bare, jeg kan selv. Det er det her med at få systemet smækket rigtigt ind på harddisken (SATA - jeg har nummeret til den og motherboardet), der driller. Mod en rimelig betaling?

Ved nogen, om det er muligt/smart at installere Win7 i stedet for? Jeg har vist 4GB ram på min computer, der er ca. 6 år gammel.

Der er lidt mere, der skal prøves, men jeg kan mærke, at jeg ikke selv tror på det længere ...

Mvh. Anders
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. september 2012 - 18:36 #12
Hvis du har mod på det, så har jeg lavet en billede vejledning til hvordan du installere windows xp

http://www.webdesignz.dk/guides/view/10/Installation_af_Windows_XP_Pro_SP2_-_Billede_Guide.php

Mht windows 7, så ja, det vil jeg anbefale - samt hvis din CPU er 64 bit kombatibel, så skal du have det i 64bit når du har 4gb ram

kør evt http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/upgrade-advisor og se hvad din pc siger til windows 7