Avatar billede mbs- Nybegynder
07. september 2012 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.htaccess problemer

Yo Eksperter.

Håber der er en der kan hjælpe, for min udbyder og jeg er på bar bund.

Har et webhotel hos dmErhverv (har haft i mange år, så dem er jeg glade for) - men jeg har pludselig problemer med et af mine hoteller. Jeg kan ikke lave en 301 redirect!

Problemet opstår når jeg prøver at lave en rewrite, inde i htaccess. Har nemlig et forkortet domæne, jeg gerne vil ha til at pege på hoveddomænet. Begge domæner er på hotellet, og inde i cpanel kan jeg nemt se dem begge. Når jeg prøver at lave en 301 redirect fra "kort" til "lang" domæne, kan jeg bagefter slet ikke gå ind på siden.

Den laver fint en 301 redirect, i følge http://www.internetofficer.com/seo-tool/redirect-check/ - men jeg kan som sagt ikke gå ind på siden.

Har prøvet og Googlet mig frem til nogle resultater, og der kommer næsten det samme op. Har 2 andre hoteller hos samme udbyder, og der kan jeg fint gøre det.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^dshs\.dk$
RewriteRule (.*) http://www.dansksommerhusservice.dk/$1 [R=301,L]

Hvilket jeg også sagtens kan gøre på de andre domæner jeg har, hos den samme udbyder. Vi kan slet ikke forstå hvorfor det giver et problem. Det eneste jeg tror der kan være skyld i det, er at det er en wordpress side, og det er de andre 2 (som jeg ved der virker) ikke.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, inden jeg går helt amok på en eller anden :)

Der er max point til den som kan hjælpe mig.
Avatar billede mbs- Nybegynder
09. september 2012 - 00:09 #1
Fandt hjælp på et andet forum. Det vidste sig at der var et plugin i WordPress der kunne fjerne det. Det hed "Disable Canonical Redirects". Bagefter det ku jeg lave en rewrite i htaccess.

En eller anden, smid et svar
Avatar billede showsource Seniormester
20. september 2012 - 17:07 #2
Du lægger blot et svar selv, og accepterer det til pointgivning.
Avatar billede mbs- Nybegynder
20. september 2012 - 18:01 #3
Okay. Det gør jeg.