Avatar billede kak Nybegynder
06. september 2012 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underligt history-problem i IE

Jeg har en intern applikation, lavet i .net 2.0. Når brugerne kører sitet via IE, opstår der ofte et meget underligt problem....

Når man har klikket lidt rundt, og vil gå tilbage via browserens egen tilbageknap, så sker der ikke noget, og knappen bliver samtidig nedtonet, som om der slet ikke er en historik?!

Jeg har testet meget forskelligt, bla. både i IE8 og IE9, på forskellige webservere, osv, men problemet er det samme alle steder. Det eneste jeg har en mistanke om, er at problemet opstår hyppigere, jo mere data der hentes på siden (nogle af siderne danner gridviews, der henter en del data).

Jeg kan til gengæld ikke få problemet til at opstå i Firefox.

Jeg ved godt hvad en del vil sige, nemlig så brug Firefox. Men nu er det en del forskellige brugere, og jeg vil gerne have, at det virker i alle browsere.

Jeg synes det er et meget underligt problem, men er der nogen, der har en idé til, hvorfor det sker?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2012 - 17:43 #1
Det er fordi der sker postback, du kan kun komme uden om det vha redirects ved hvert "klik".

Alternativt drop alt caching:

Response.ExpiresAbsolute = DateTime.Parse("1/1/1980");
Response.AddHeader("cache-control", "no-store, must-revalidate, private");
Response.AddHeader("Pragma", "no-cache");
Avatar billede kak Nybegynder
06. september 2012 - 21:07 #2
Jeg kan desværre ikke helt komme uden om postback's, men jeg vil prøve dit forslag med at droppe al caching!

Kan du give mig en kort forklaring på, hvorfor det at droppe caching skulle hjælpe?

Og evt. hvorfor det er et problem i IE, men ikke i Firefox?
Avatar billede kak Nybegynder
07. september 2012 - 09:39 #3
Forslaget med caching hjalp desværre ikke :-( Så er der nogle andre forslag?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. september 2012 - 16:04 #4
Det er et kendt problem fra asp.net's komponenter, du siger selv du benytter dikteret markup fra microsoft fra 2002-2004, så man kan formode det er lidt forældet.

Jeg mener bestemt det var caching problemer, men du er velkommen til at søge videre:

https://www.google.dk/search?q=asp.net+postback+back+button

viewstate er sikkert ændret, så det vil kræve et refresh for at poste til serveren, hvad ved jeg, fremover vil jeg anbefale dig at undgå asp.net's controller og lave dine egne eller skifte til mvc eller andet.

Venligst
/J
Avatar billede kak Nybegynder
12. september 2012 - 20:08 #5
Tak for dine tips og din hjælp! Vil du lige oprette et svar, så du kan få point!
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2012 - 00:24 #6
kun accepter hvis du finder det point'ene værd, vi kom vist aldrig i mål ?

/J
Avatar billede kak Nybegynder
13. september 2012 - 08:29 #7
Jeg er glad for at få hjælp, så det er point værd :)