Avatar billede cusi987 Nybegynder
06. september 2012 - 15:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iis port 80 problemet

Hej
jeg har lige installeret iis på min bærbar. Det gik fint.

Når jeg skriver localhost i adresse feltet skriver den:

Serveren localhost:80 kræver et brugernavn og en adgangskode

Jeg har formateret harddisken men det har ikke hjulpet. Jeg har også forsøgt mig med at slå firewall og antivirus (AVG)  programmet fra. Der må være noget andet som bruger port 80.
Computeren er ikke koblet til internettet så routeren kan ikke være problemet.

Hvorfor spørger den om brugernavn og en kode.

Håber i kan hjælpe...

Mvh.

C.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2012 - 17:45 #1
start kør "inetmgr"

Lokaliser websitet, under IIS -> Authentication tillader du "anonymous" logins

/J
Avatar billede cusi987 Nybegynder
07. september 2012 - 16:57 #2
Jeg har skrevet inetmgr men hvor finder jeg "IIS -> Authentication tillader du "anonymous" logins".

Jeg har valgt: lokal computer->Websteder højre klik -> Egenskaber->Mappesikkerhed->styring af anonym adgang og godkendelse-> Rediger.

Er det sådan det skal gøres?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. september 2012 - 07:16 #3
Nej start Internet information server, der har du dine websites.

Markér det gældende, vælg under authentication at anonymous skal have lov at logge ind.

http://www.sitefinitywatch.com/Libraries/MetaBlogLib/WindowsLiveWriter-InstallingSitefinityfromtheWebPlatformIn_EF40-WindowsLiveWriter-install-sitefinity36-authentication_2.sflb.ashx
Avatar billede cusi987 Nybegynder
11. september 2012 - 16:25 #4
Hej

jeg vælger: start->  kontrolpanel-> Administration -> internet information services.

http://billedeupload.dk/images/eu2Z9.png
http://billedeupload.dk/images/ExCci.png

Er det muligt for dig at forklare det lidt mere detaljeret så selv jeg kan forstå det.

Jeg vil så gerne for det løst. Jeg bruger Xp Pro.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. september 2012 - 01:45 #5
Avatar billede jokkejensen Novice
12. september 2012 - 01:46 #6
(jeg troede du sad på en windows7/IIS7 ..)

Husk så at give brugeren IUSR_XXXXX de nødvendige rettigheder over mappen. som du selv har beskrevet i #2
Avatar billede cusi987 Nybegynder
19. september 2012 - 11:46 #7
giv et svar så får du point
Avatar billede jokkejensen Novice
19. september 2012 - 11:57 #8
kun accepter min svar hvis jeg har hjulpet, ellers smid et selv og cancel mit.
Avatar billede cusi987 Nybegynder
19. september 2012 - 12:21 #9
Det løste problemet.

Tak for hjælpen.