Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar som er begyndt at flimre i skærmen!

Hvor er det dog træls!

Min mor købte for 7 dage siden en bærbar til mig! En HP Pavilion g6. Vi gav 3500,- Vi valgte dog, at vi IKKE ville tegne forsikring på den i butikken!

Men i dag, lørdag, er den begyndt at flimre når man åbner skærmen, jeg har den primært næsten altid på "SLUMRE", men så lukkede jeg den i dag, og da jeg tændte den og skulle skrive mit password, blev den lilla/blå/grøn og flimrede en del, men så holdte det op, og hvis jeg vipper skærmen lidt frem flimrer den igen, og hvis man trykker blidt rundt om skærmen flimrer den også! Hvor er det dog irriterende!

Hvad kan man gøre??? Skal vi selv betale, nu når vi ikke har en forsikring på bærbaren?? Den er som sagt i dag 1 uge gammel...
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 16:29 #1
Jeg bruger den primært i skolen, har den med hver dag, men passer meget på den.
Avatar billede bennyn Nybegynder
01. september 2012 - 17:40 #2
Hejsa emmariis

Du skal indlevere den i butikken.

Det lyder som et løst datakabel mellem pc og skærm.

Med mindre du har udsat pc'en for fysisk overlast eller fugt - er det noget garantien bør dække
Avatar billede bennyn Nybegynder
01. september 2012 - 17:41 #3
svar
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 18:32 #4
Hej Benny.:-)

Den har ikke fået fugt, jeg har altid haft den i min taske og det har slet ikke regnet, så det er næsten umuligt for den, at kunne have fået fugt.

Jeg er på ingen måde hård ved den, sidder bare i sofaen med den på mit skød, kan ikke forstå hvis den kan gå i stykker af det :)

Og mange tak for dit svar!:-)
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 18:44 #5
[IMG]http://i45.tinypic.com/a2dgyg.jpg[/IMG]
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 18:46 #6
http://i45.tinypic.com/a2dgyg.jpg

link til billede :-), flimmeret er lilla og lyserød...

Hvis jeg trykker svagt rundt om skærmen i midten når den er åbent og så lidt til venstre, kommer flimmeret :(
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 18:47 #7
Det er et bestemt sted den også flimmer hvis man trykker svagt der :(

men ellers gør den det også når jeg tænder den op
Avatar billede amigasger Nybegynder
01. september 2012 - 19:59 #8
Hej emmariis

Det er ofte at laptops har skærmkablet ført op ved venstre hængsel til bærbar'ens skærm. Ved åbning/lukning af skærmen slides kablerne altså langs hængslet. I 9 ud af 10 tilfælde er det netop dette kabel der er slidt - og som derfor enten kortslutter eller skaber en løs forbindelse. Ofte kan du få skærmen til at virke periodisk ved at åbne den i forskellige positioner - f.eks. fuldt åben eller 20% åben. Hvis det ikke er i dette kabel at fejlen sker, så er det formentlig en dårlig grafikchip. Grafikkorts grafikchips har det med at vrikke sig af når en laptop flex'er (Hvis du f.eks. bærer den med en hånd i højre side. Så vil du udsætte bundkortet for et flex. Idet casingen skal stabilisere den venstre side). Et andet problem kan være grafikkortets driver, men sådanne problemer plejer dog ikke at fremkomme ved en dårlig driver. En sidste ting, som det kan være er selve LCD-skærmen. Men det er også ret sjældent - og forekommer mest ved tab af en bærbar.

Indlever laptoppen til butikken, hvor du har købt den. Der er stadig reklamation på bærbaren, som dækker i 2 år. Du skal ikke tænke på om du har tegnet ekstra forsikring eller ej. Butikken skal dække bærbaren på reklamationen. Hvis de ikke gør det - og prøver at fralægge sig ansvaret, kan du printe købeloven - og medbringe den til dem.
Avatar billede emmariis Nybegynder
01. september 2012 - 22:10 #9
Tusinde tak for dit rigtige fine svar :), jeg smutter derned med den i morgen og så må vi se, hvad de siger/mener :)

Men da jeg startede word i dag (er igang med en dansk stil), uanset hvilken knap jeg trykkede på, enten gjorde den det hele med fed skrift, ville udskrive eller lukkede det...

Så låste jeg den og ville logge ind, og den gad ikke skrive min kode, altså det kom inden af de der prikker, som står for ens kode, kun når jeg trykkede på "bakke" skrev den tegn som en kode... den er underlig, og kan ikke rigtig sidde og skolen og være afhængig af hvornår den virker.. da jeg er afhængig af den på HF, hvor jeg nu går ;)