Avatar billede CarlPutz Nybegynder
31. august 2012 - 17:52 Der er 3 kommentarer

Den bedste mus?

Jeg døjer lidt med øm albue efter for meget brug af musen, uden dog at lide decideret af museskader.

Min nuværende mus er nok heller ikke den bedste, da man skal klikke lidt hårdt før den reagerer. Nogle gange laver den også dobbeltkliks selvom man kun har klikket én gang.

Jeg skal derfor købe en ny mus, som meget gerne må være skånsom under brug, således at den ikke belaster hånden og albuen.

Er der nogle der kan anbefale en skånsom mus, der er let et klikke på og ikke giver skader? Den behøver ikke at være ergonomisk udformet.

Jeg har hørt man kan få mus med samme overflade som der er på den bærbares berøringsfelt, så man kun behøver at trykke med fingeren - er de gode?

Hvad med de mus med en kugle i (track ball)?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2012 - 18:50 #1
trackball er gode - hvis din arm er placeret arbejdsmæssigt korrekt i forhold til bordpladen (hvis ikke, så gør det ondt værre, da du altid sidder i samme vinkel til musen).
Jeg kan bedre lide dem, hvor du motionerer armen lidt i løbet af dagen - og tag bare en billig, så du kan skifte mus når den er slidt, og ikke venter på at den er afskrevet.
http://www.logitech.com/da-dk/mice-pointers/mice/wireless-mouse-m235-2nd-Gen
så skal du bare vælge en farve, der passer til dig og rummet.
Avatar billede CarlPutz Nybegynder
31. august 2012 - 19:24 #2
Okay, tak for tippet.

Det er faktisk stort set samme type mus, som jeg også har i øjeblikket; den er også fra Logitech og jeg er ikke så glad for den, da den ikke har holdt særligt længe og desuden forårsaget min ømme albue.

Er der andre tips?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2012 - 20:12 #3
skift arbejdsstilling - det er ikke musen, der skader dig, men din position og låste muskler. Alt andet lige - prøv at skifte hånd.