Avatar billede allankay Nybegynder
29. august 2012 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wizip reinstall

Jeg har lige modtaget en ny computer fra min IT afdeling, og til min store frustration så jeg, at de igen har valgt at installere en gammel version af winzip på det image jeg har fået.

Derfor, uden at tænke mig specielt meget om, gik jeg ind og uninstallede winzip  i håb om at den indbyggede zip funktion ville træde i kraft igen. Men det gjorde den ikke.

Spørgsmålet er om man kan få windows 7 zippen tilbage, og hvordan, eller om jeg skal installe en ny winzip for at kunne arbejde med zippede filer.

Mvh
Allan
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2012 - 13:51 #1
Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået spørgsmålet rigtig, men:

Hvis du vil genskabe det program du slettede, kan du lave en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før du slettede programmet
Avatar billede stjernedk Nybegynder
29. august 2012 - 14:08 #2
Jeg tror jeg er helt med på hvad spørgsmålet går ud på. havde faktisk samme problem i dag.. efter en installation fra et image manglede windows's egen zip funktion (højreklik på det domument man vil have zippet > send til > ZIP-komprimeret mappe) og jeg blev faktisk ikke klogere på hvor den blev af, om den kan aktiveres eller deaktiveres så det endte med at jeg installerede winzip indtil jeg finder fejlen.
Avatar billede allankay Nybegynder
29. august 2012 - 14:34 #3
Det er Windows egen zip jeg gerne vil have tilbage. Som er blevet spoleret af den winzip der er en del af vores CORP-IMAGE.

@vejmand, Systemgendannelse, vil kun få min winzip tilbage, som selvfølgelig er sidste udvej. :(
Avatar billede elmdam87 Nybegynder
29. august 2012 - 16:11 #4
Gå ind i "Kør" og tast:
cmd /c assoc .zip=CompressedFolder
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2012 - 16:41 #5
Avatar billede hcma Novice
29. august 2012 - 18:00 #6
En firma PC med corporate image installeret.
Må eller kan du overhovedet ændre noget uden tilladelse fra den IT ansvarlige.
Jeg kan i hvert fald hverken installere eller afinstallere noget på min firma PC uden speciel tilladelse og kode.