Avatar billede fancy Mester
27. august 2012 - 23:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Afsendelse af mail

Jeg et stort problem med at sende mail med dette her

  $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
        $headers .= "From: minmail@mitdomaine.dk";

mail($to, $subject, $message, $headers);
$cc = "minmail@mitdomaine.dk";
mail($cc, $subject, $message, $headers);

jeg har sat CC på for at tjekke hvad der bliver sendt, nu kommer det mærkelige jeg for godt mailen på CC men $to for ikke altid mailen,det er kun nogen gange at det virker fint og andre gange ikke, hvis nu mail adressen er tastet forkert for jeg det at vide på min CC  mit web hotel er one.com. hos one.com er der ingen hjælp at hente.

HJÆLP
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2012 - 23:26 #1
<ole>

1) Eksisterer både $to, $from og $cc som virkelige adresser?

2) Ligger $to og $from adresserne under forskellige domæner?

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
27. august 2012 - 23:57 #2
Avatar billede fancy Mester
28. august 2012 - 22:14 #3
1) Eksisterer både $to, $from og $cc som virkelige adresser?

Svar Ja

2) Ligger $to og $from adresserne under forskellige domæner

Svar  Ja

jeg syndes bare det er mærkeligt at jeg for mailen på CC men brugeren ikke får mailen og her er der taget højde for at den er korrekt.
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2012 - 22:27 #4
Er evt. spambakke tjekket hos de, der ikke modtager din mail?
Avatar billede fancy Mester
28. august 2012 - 23:04 #5
Ja jeg har tjekket hos mange bruger hvor mail ikke er ankommet om den er smuttet i spam men det er den ikke.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. august 2012 - 12:41 #6
kunne det tænkes du ligger i nogle black lister ?
prøv at google blacklist check

tjek http://www.mxtoolbox.com/ skriv dit domain navn i feltet og tryk på knappen MX lookup
du får et svar ala
10     mail6.unoeuro.com     94.231.108.238     60 min     Blacklist Check      SMTP Test
tryk på Blacklist Check

en anden
http://www.blacklistcheck.com/

hvis du er blacklisted kommer mailen slet ikke frem til brugrens mailbox, ensige spam filter
Avatar billede NielsErikP Mester
30. august 2012 - 23:10 #7
Hej..

@ronols: Øh... hvorledes kommer man på sådan en blacklist? Det vil sige, hvad gør man/gør man ikke for at undgå dette??
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2012 - 23:31 #8
@NielsErik: Det skulle du have tænkt på noget tidligere!  *D
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2012 - 23:34 #9
Du ender på sådan en liste, hvis din mailserver er kendt for at udsende spam. Listerne bygger i høj grad på spamfiltre og omvendt
Avatar billede NielsErikP Mester
30. august 2012 - 23:44 #10
Hej...

@olebole: Loool... Nå ja. Var bare lidt nysgerrig :-) Men tak for forklaringen olebole.
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2012 - 00:22 #11
- just joking  *o)
Avatar billede fancy Mester
02. september 2012 - 22:12 #12
Har nu tjekket om jeg er blacklistet men det ser det ikke ud til, jeg ved virklig ikke hvad der går galt.
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2012 - 13:28 #13
Problemet ligger næppe i noget af det, du viser her, så det er nok endnu sværere for os at vide, hvor det skulle ligge  =)
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2012 - 13:30 #14
Er det de samme mail-adresser, der kikser? Hvis det ikke varierer, må der være et mønster, som peger i retning af fejlen
Avatar billede fancy Mester
08. september 2012 - 05:54 #15
Nej det er ikke samme mailadresser der kikser, unden at vide det ser det ud til jeg kan sende og det svinger en mellem 25-30 mails jeg prøve at sende til mig selv, her efter stoppede det, for mig ser det ud til at det er mit web hotel der måske har et spam filer der lukker, er du bekendt med sådan noget
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 13:23 #16
Så har jeg nok ikke flere gode bud uden selv at sidde med koden/serveren. I stedet for at afsende to mails, ville jeg dog nok forsøge at sætte den ene CC - og så tjekke om den ene af de to stadig kommer frem
Avatar billede fancy Mester
10. september 2012 - 22:23 #17
Ok det kan jeg prøve

tak for deltagelsen læg et svar
Avatar billede fancy Mester
25. november 2012 - 09:49 #18
Ingen svar lukker selv