Avatar billede HTI Nybegynder
26. august 2012 - 16:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3 skærme via HDMI og splitter, virker ikke ?

jeg har mig en ganske ny Asus bærbar med HDMI ud og vil gerne have video ud til 3 skærme (2 fjernsyn og en computerskærm)computern er tilsluttet via at kabel HDMI til DVI (dvs sige ingen lyd)

til at løse dette har jeg invisteret i følgende splitter (laver 1 hdmi til 8) http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-8-5572.html

jeg kan godt få dette setup til at virke hvis jeg bare tilslutter en af skærmene til hdmi splittern men så snart jeg tilslutter 2 eller 3 så ryger video signalet

hvis jeg tager hver enkelt skærm og tilslutter direkte fra bærbar til skærm via kabel uden om solippern virker det også perfekt

mit spørgsmål er så hvorfor kan jeg ikke få det til at virke gennem splittern og på alle 3 skærme på en gang?

Henrik
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 16:26 #1
tjek, at strømforsyningen virker
Avatar billede HTI Nybegynder
26. august 2012 - 16:31 #2
det virker jo hvis man kun sætter en skærm til :) men er tjekket
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 16:46 #3
det må være en bytter...
Avatar billede HTI Nybegynder
26. august 2012 - 17:07 #4
desværre også der jeg er nået til :S
Avatar billede HTI Nybegynder
26. august 2012 - 17:09 #5
men skulle der være nogle der har gode bud kom endelig med dem jeg kan evt også se det er noget opsætning men der følger ikke noget software med til splittern og har ikke kunne opsætte det på en speciel måde på computern (køre win 7 home) så det virker
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 18:19 #6
når den kan trække 1:1 så er det uden forstærkning. Og så snart den skal arbejde lidt, så virker den ikke. Den må være død ved levering.
Avatar billede HTI Nybegynder
09. november 2012 - 10:20 #7
claes57

det var en bytter.. fik tilsendt en ny og alt virker som det skal :)