Avatar billede arvar Nybegynder
22. august 2012 - 18:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flytte/Ændre

Jeg har 2 selvstændige harddiske (C og D).Drev C til daglig brug. Drev D kun til Back up.
C drev blev over tid langsom. Besluttede at formatere D og bygge D op til daglig brug (som C). Dette er nu gjort og kører perfekt og hurtig.
Nu har jeg tænkt mig at formatere C drev og lade D drev blive til C. Kan jeg det? Hvis, hvordan?
22. august 2012 - 18:52 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Gætter på M$ Windows ?

Vil det sige at din NUVÆRENDE Windows instalation kører fra D: ?
Og du gerne (let og elegant) vil have ændret dette D: (med Styresystemet) til C: ?
Avatar billede arvar Nybegynder
22. august 2012 - 19:24 #2
Mit styresystem er: MS Windows 7
Ja mit nuværende (nye) der kører alt nu fra D:, som jeg gerne vil have ændret til C:.
Det "gamle" C: bruger jeg ikke mere, dette drev havde jeg tænkt mig at formatere og kalde D:.
Hvis det kan gøres let og elegant vil det være dejligt
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:45 #3
Hvis du udtager den gamle disken med styre systemet fra pc, hedder din nye installation så stadig D: til styresystem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:45 #4
Hej.

  Ja, drevbogstavet skal bibeholdes, da en bunke stier til systemobjekter o.l. peger på det, så det vil give en del udfordringer.

De bedste hilsner
Avatar billede arvar Nybegynder
23. august 2012 - 06:14 #5
Til XP proffessional.
Jeg vil prøve at tage drev c ud for at se/konstatere konsekvensen af det.
Du/I hører nærmere.
Til CRKrogh:
Tak for input, jeg tor det er rigtigt - ikke mindst udfordringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2012 - 15:59 #6
Jeg tror også at CRKrogh har ret i #4.
Din regisrering burde jo ikke ændre sig fordi et drev udtages.
Avatar billede arvar Nybegynder
06. september 2012 - 07:35 #7
Tak for forslag indtil nu.
Jeg tog drev D fra og startede Drev C (gammelt drev. PC startede op uden problemer. Tog drev C fra, startede op med Drev D. Efter opstart fik jeg meddelelsen:
Insert disk Boot - Falilure
Insert Disk System and Press Enter.
Dvs. Jeg kan ikke røre Drev C (formatering) før drev D er på plads. Hvad skal jeg bruge for at følge instruktionen som PC beder om?, er det Windows 7 CD som jeg skal isætte for at drev D kan køre alene?
06. september 2012 - 08:36 #8
... det er fordi visse opstarts elementer pejer/starter på drev C: ...

Under alle omstændigheder så vil din Windows instalation stadig hedde D: ... Se #4 ...
Avatar billede arvar Nybegynder
07. september 2012 - 06:32 #9
Jeg tror jeg har forstået, at dette drev jeg bruger nu - drev D altid vil hedde drev D.
Det jeg vil frem til  - med mit sidste indlæg #7- er at jeg vil have drev D til at køre selvstændig uden brug af Dev C.
Kan det lade sig gøre, uden at miste allerede installeret, på drev D?
Avatar billede arvar Nybegynder
21. september 2012 - 06:16 #10
Jeg siger tak for indlæg.
Lukker tråden.
Kører videre som det er:
Rører ikke Drev:C , bruger Drev:D som standard.
Avatar billede arvar Nybegynder
21. september 2012 - 06:18 #11
Glemte at lukke indlæg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 08:38 #12
Husk at acceptere dit svar:
Lukke tråd:  http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo