Avatar billede Sethos Nybegynder
22. august 2012 - 14:15 Der er 3 kommentarer

Har Stofa begrænsninger på YouTube?

Hej,

Nu har jeg gennem det sidste halve år været den tilfredse ejer af en 111/11 Mbit forbindelse fra Stofa. Forbindelsen er stabil og jeg når hastigheder op til næsten 14MB/s uden problemer. Der er dog et enkelt hår i suppen, når det kommer til YouTube har der ikke været andet end problemer og disse problemer er nu eskaleret til det groteske.

Når jeg ser en video, selv i 360/480p kan det tage op til 10 minutter før den har hentet en 5 minutters film. Endnu værre, den har en tendens med når du ser en video så stopper den cirka 20% inde og nægter at streame længere - Så skal der refreshes, så kan du starte forfra og MULIGVIS komme forbi det punkt. Brugen at YouTube er blevet direkte ulidelig lige nu.

Det problem opleves på flere computere, med rene styresystemer. Forskellige browsere ( Chrome dev, Firefox, IE ) og forskellige tider på døgnet. Jeg har endda hørt flere historier om Stofa brugere og YouTube problemer. Jeg har en backup Fullrate forbindelse som fint trækker YT, så jeg regner ikke med der er fra YTs side.

Nogen der har hørt denne problemstilling med Stofa?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. august 2012 - 15:53 #1
Om stofa har begrænsninger på youtube - der til vil jeg med ganske stor sansynliged svare nej

hvor hurtigt og stabilt en video vises på youtube

afhænger oftest af billede kvaliteten og hvorhurtig den server er hvor på videon ligger og hvor mange der ser videoen samtidig.

Men engang i mellem så går youtube lidt i ged og så vises en video ikke korrekt

det du evt kan prøve er at hente video klippet ned på din egen pc og så afspille det derfra

http://keepvid.com (her indsætter du den adresse  der står i adresse linien når du afspiller videoklippet)

Jeg har selv 30/3 fra stofa og taler ud fra egen erfaring

ps. oftest kan samme klip findes via andet youtube link  og er man heldig ligger det på en server der er hurtigere
Avatar billede Sethos Nybegynder
22. august 2012 - 17:35 #2
Det skal siges det er ikke server problemer, ikke når det har stået på i næsten 2 måneder på denne forbindelse mens jeg samtidig på arbejds samt backup forbindelse kan opnå fin afspilning. Jeg har også prøvet diverse sider til at hente disse videoer ( Hvilket selvfølgelig ikke er optimalt ) men de er enten super langsomme på Stofa forbindelsen ellers stopper downloaden, den cutter bare og vises som 'færdig' men jeg får en video der kun kan spilles i den mængde der er hentet.

Der har aldrig lige være en video eller en dag hvor det par er gået hurtigt, det er konsekvent langsomt altid, det er kun blevet værre som månederne er gået.
Avatar billede funkydonkey Nybegynder
25. august 2012 - 12:35 #3
Jeg har præcis samme problem. Jeg har Stofa 50/5 ( som lige nu er opgraderet til 112/12 ), men siden jeg fik Stofa, har der ikke været andet end problemer. Især, som du oplever, er youtube ualmindeligt dårligt. Ikke kun på min computer, en MacBook Pro fra 2010, men også på andres computere, min iPhone og iPad. Vi må oftest opgive at se en video, da den ikke vil loade, selv helt ned i 360p.
Jeg har talt med Stofa support MANGE gange, haft tekniker på besøg, fået nyt modem, brugt min egen Airport Extreme basestation, ændret kanal osv osv, men intet hjælper.

Jeg har tænkt på om Stofas system, med logon osv. kan have skylden.
Jeg har sat mit modem til "always on"  - har du gjort det samme eller gjort det ved din computer?

Jeg har snart mistet tålmodigheden og giver snart op. Bare træls når man har Zaptor boks ved dem og derved vil miste nogle af funktionerne!