Avatar billede garant11 Nybegynder
19. august 2012 - 10:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Egen server?

Hej alle.

Jeg står og skal have et website op og køre, og jeg ved ikke hvilken løsning jeg skal vælge.

Jeg har læst en del om at bruge en gamle desktop/laptop som server men hvor meget trafik kan man regne med at kunne håndter? Vil jeg f.eks kunne håndter 1000 faste brugere ved at bruge en gamel desktop?

Jeg overovejer også at anskaffe en rigtig server men ved ikke hvor stor den skal være.

Mit sitet er skrevet i classic ASP og bruger lige nu access database men regner med at skifte til MySQL så det er en IIS server jeg leder efter.

Jeg skal kunne håndter omkring 1000-3000 faste brugere og der skal være plads til at brugerne kan upload nogle nogle tekstfiler og billede men det er ikke en FTP server jeg leder efter.

Er der nogen som kan hjælpe lidt?
Avatar billede jokkejensen Novice
19. august 2012 - 10:19 #1
En ældre desktop kan sagtens håndtere 1000 brugere, men hvis de 1000 bruger alle bruger IO kræfter kan det da godt drille.

Bekymr dig mere om den access database, der er vist nogle begrænsninger ved 20 aktive forbindelser.
Avatar billede garant11 Nybegynder
19. august 2012 - 10:33 #2
Okay, en desktop lyder som en god rigtig god start men skal nok have en ordenlig server på et tidspunkt, ved du hvilken cirka specifikationer en server skal have for at kunne håndter 1000-3000 måske endda 5000?

Ja, access duer ikke til sitet så skal have skiftet til MySQL, måske SQL Server Compact men ved ikke lige hvor mange aktive forbindelser den kan klare.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. august 2012 - 10:38 #3
Hej jeg vil anbefale dig du får hos en hosting udbyder så du ikke kommer til at stå med nede tid!

jeg kan give dig en Business Hosting Plan til 3.49 Euro om måneden som du kan smide asp.net på.

Databasen er så PostgreSQL Databases med phpPgAdmin.

et alternativ ville være en VPS med dit eget styresystem på (windows) så kan du selv styre det hele.
du kan se vores VPS her vi understøtter windows det skal dog manuelt installeres (du skal installer et andet først og så kan du installere windows efter følgende og slette det andet)

http://edb-hosting.dk/vps-hosting.html
Avatar billede garant11 Nybegynder
19. august 2012 - 10:49 #4
EDB-Eksperten:
Lyder meget godt.
Hvis jeg skulle have VPS, ville jeg nok vælge jer men jeg har egen server og selv at stå for sikkerheden.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. august 2012 - 14:45 #5
Vis du selv vil lege med windows så der er noget auto installer til iis og hvad du ellers skal bruge

http://www.iis.net/webpi
Avatar billede garant11 Nybegynder
19. august 2012 - 15:08 #6
Tak for linket. Men det er ikke det jeg spørger om, det jeg spørger om er hvilken specifikationer en server skal have for at håndter et par tusind faste brugere.

Og med hensyn til at bruge en gamle desktop så fik jeg et okay svar fra jokkejensen.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2012 - 16:23 #7
Du bliver nødt til at lave en test for at kunne vurdere hvormange brugere noget givet hardware kan klare med din web app. Web apps er ikke ens.

Du skal ogsaa vaere klar over at der er flere parametre der skal vurderes:
* max antal samtidige brugere
* max antal requests per tidsendhed
Begge vil paavirke memory forbrug, men det er den sidste som paavirker CPU forbrug.

Desktops er normalt hurtigere end low end servere (low end servere kommer bare med nogle andre features), saa der er ikke nogen grund til at tro at en desktop er langsom.
Avatar billede garant11 Nybegynder
20. august 2012 - 01:18 #8
arne_v:
Tusind tak Arne. Lige den info jeg ledte efter.
Jeg vælger helt sikkert desktop til at starte med og vil tjekke op på de ekstra parameter der, har du nogen gode links?

Vil du lægge et svar?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. august 2012 - 20:38 #9
OffTopic:
@Edb-eksperten >> sælg et andet sted, tilbud kan alle finde.

Fordi en beder om hjælp til lidt CSS tilbyder jeg ikke kun websites ?

/J
Avatar billede garant11 Nybegynder
20. august 2012 - 21:31 #10
jokkejensen: Hehe, true. :-)
Avatar billede garant11 Nybegynder
26. august 2012 - 01:56 #11
Lukker...