Avatar billede contici Nybegynder
15. august 2012 - 17:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tal format i VBA userform textbox (komma som decimal seperator)

Hej,

Jeg har et Excel ark hvor en bruger skal indtaste nogle tal i en Userform via to tekstbokse: Privat og Erhverv.

Derudover er der en total, som lægger de indtastede tal fra Privat og Erhverv sammen, hver gang der ændres i enten Privat eller Erhverv.

Hvis brugeren fx skriver i Privat: "2,3" og i Erhverv skriver "6", skulle der gerne stå 8,3 i totalen. Men da VBA ikke kan finde ud af komma som decimalseperator, skriver den istedet 8.

Jeg kan selvfølgelig tage værdien fra de inputtede textbokse, erstatte komma med punktum, lægge de to værdier sammen og så erstatte punktum med komma, også skrive dette i totalen. Men det er bare virkelig omstændigt.

Kan man ikke bruge noget tal formattering i VBA, hvor jeg kan sige til den at det tal den får ind er i "dansk" format, og det skal spytte det ud i totalen i samme format.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2012 - 17:25 #1
Måske:
Format(TextBox1, "#,##0")
Avatar billede contici Nybegynder
28. august 2012 - 15:02 #2
Fungerede ikke!

Lavede en function som tog sig af det.