Avatar billede riks74 Nybegynder
14. august 2012 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Internetløsning på landet - Ipad eller ny computer?

Vi bor på landet med meget dårlig netværksforbindelser men har efter SKYLINES krak nu fundet NET1 med max 3,1 mbit og trådløs router. Vi trækker med ekstra retningsbestemt antenne på taget ca. 2 på en god dag til ca. 250,- md. for 5mb dataforbrug. Det er dyrt men giver os trådløs adgang bl.a til vores mobiler, som fint finder vores netværk.

Vores stationær og bærbar comp. er derimod langsomme og kan næsten ikke komme på. De er nok 5-8 gamle, kan det have noget med det at gøre?

Vi vil gerne finde en mere holdbar løsning mht vores døtre, som jo gerne vil gå på nettet fra en comp. + skoleintra mv.

Hvad er jeres forslag?
Skal vi skrotte vores NET1 abon., købe Ipad med mobilt abon. som på vores telefoner og bruge det netværk telefonerne også fint går på når vores NET1 ikke funker?
Skal vi købe ny bærbar og beholde vores NET1 abon.?

Vi prøvede for et par år siden med en mobilt bredbånd USB fra Telia - virkede ikke på vores adresse - kan det være blevet bedre nu?

Håber på lidt hjælp fra nogle af alle Jer dygtige mennesker derude :-)

Rikke
Avatar billede Nfoged Nybegynder
14. august 2012 - 11:02 #1
Den bedste løsning ville være at få en faktisk internetlinje lagt ned til huset. Da der kun vil blive mere og mere brug for internet i fremtiden. Den løsning komme dog til at koste lidt, men kontakt en internet udbyder og høre hvad de kan gøre det for. eks TDC/Gobal Connect/Telia/YouSee etc.
Avatar billede riks74 Nybegynder
14. august 2012 - 11:15 #2
Tak for dit hurtige svar. Vi har før haft en faktisk ADSL linje men her kan TDC/Telenor/Telia mv højst levere 0,5 MBit bredbånd. Utroligt men sandt. Ingen fiber på tegnebrættet heller og vi ligger kun 3-4 km. fra by.
Avatar billede riks74 Nybegynder
14. august 2012 - 11:17 #3
Vi har købt en samsung galaxy S2 og Xcover med hhv. TDC og Telmore abon. og de går på vores trådløse net uden problemer.