Avatar billede Gungrinder Nybegynder
13. august 2012 - 13:03 Der er 5 kommentarer

Outlook 2010 - kan kun have en excelfil åben ad gangen

Er ude for, at min outlook 2010 kun vil have en exelfil åben ad gangen. Dvs. hvis jeg har en excelfil åben, lukkes denne, når jeg åbner en anden i excel.

Har ledt efter en indstilling for dette, men kan ikke lige finde den. Findes der en indstilling for dette??
Avatar billede brasso Forsker
13. august 2012 - 13:14 #1
Hmmm!
Hvorfor åbne Excel filer via Outlook?

Har du tjekket menuen 'Vis', gruppen 'Vindue', funktionen 'Skidt Vindue'. Kan du så ikke skifte mellem arkene?

Jeg tror du har ret i at man et eller andet sted kan indstille om nye ark skal åbnes i en ny sesion Excel, eller i samme projektmappe som et allerede er åben Excel ark, men jeg kan ikke lige huske, hvordan.
Avatar billede Gungrinder Nybegynder
13. august 2012 - 13:27 #2
Hej Brasso
Det hvis man har flere mails med excel som attachments. Og du f.eks. vil åbne 1 excel-fil i hver mail, så kan man kun se den sidst åbnede.
I de tidligere versione under VIS kunne man under vindue vælge den man ville kigge i.
I Outlook 2010 kan man normalt se alle de excelfiler man har åbnet bag hinanden nederst i proceslinien. Men ved åbning sker det jeg tidligere nævnte.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. august 2012 - 13:58 #3
Er det kun hvis du åbner excel filer gennem attachments, virker det fint hvis du downloader dem alle til skrivebord og trykker løs der ?

For jeg har ingen problemer med flere excel filer åbnet fra outlook, som åbner i hvert sit excel vindue, dog gruppere de sig i processlinien, men hvis jeg fører musen over viser alle attachment sig, og ikke kun det sidst åbnede. Jeg kører office 2010 med server 2008 (svarer nok til windows 7)
Avatar billede brasso Forsker
13. august 2012 - 15:35 #4
Hej igen
Har lige tjekket, når jeg dobbeltklikker på vedhæftede Excel file åbnes de i hver deres vindue, og ligger som separate filer på arbejdslinjen. Bruger Windows 7, 64 bit og Office 2010.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. august 2012 - 16:22 #5
Har du prøvet inde i excel, efter du har åbnet alle attachments, at minimimere det aktive ark, de andre kan let ligge bag..

Prøv at trykke "vis" -> "arranger alle" -> "overlappet" efter du har åbnet.

/J