Avatar billede DojAndersen Nybegynder
08. august 2012 - 13:46 Der er 5 kommentarer

SMS "server"

Hej alle
Jeg er igang med at udvikle et system hvor brugerne skal have mulighed for at sende SMS ud. Det skal være sådan at de selv skal have mulighed for at bestemme hvad der skal stå som afsender. Og afregning sker via mig for et beløb pr. SMS
Hvilken "server" eller hvad skal jeg have fat i?
Og det skal være muligt at kode mod den fra .net

Vh
Dojandersen
Avatar billede swiatecki Novice
08. august 2012 - 16:01 #1
Jeg plejer at benytte CPSMS
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2012 - 02:59 #2
Der er firmaer som tilbyder den form for service (SMS mod betaling).

Typisk via simpelt web service API eller SMTP interface.
Avatar billede DojAndersen Nybegynder
09. august 2012 - 09:02 #3
Men hvis man gør det på den måde kan jeg vel ikke styre oprettelse af nye kunder osv?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2012 - 14:47 #4
????

En saadan SMS service tracker kun hvor mange SMS der sendes fra din konto hos dem.

Det er op til din web app at tracke hvilke af dine brugere der sender og kradse penge ind fra dem (eller paa anden vis skaffe penge til at betale for SMS service).

Derfor er bruger optrettelse udelukkende noget som er relevant for din web app.
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2012 - 17:51 #5
Lige netop for at "tracke" det som du nævner så udviklede jeg mit eget API som mine applikationer sender igennem, men som i sidste ende sender SMS via fx. CPSMS