Avatar billede ccodense Nybegynder
06. august 2012 - 16:20 Der er 2 kommentarer

Esxi 5 there is no more space for virtual disk

jeg har sat en maskine op som køre esxi 5 og her på har jeg installeret en ubuntu server.

den kommer så nu og melder denne fejl og jeg kan kun lukke den ned.

http://imageshack.us/photo/my-images/443/vmwarefejl.png/

hvad kan jeg gøre ?
jeg har prøvet at installere en ny ubuntu server op ved siden af men efter kort tid kommer den og laver samme fejl.
Avatar billede kingpindk Nybegynder
07. august 2012 - 17:58 #1
Prøv at undersøge hvor meget plads der er tilgængelig på hardware platform du installerer dine virtuelle servere på.

Fejlen kan skyldes at du ikke har mere fysisk plads at at udvide dine virtuelle harddiske på.
Avatar billede ccodense Nybegynder
08. august 2012 - 10:17 #2
dem er der plads nok på.

jeg har 2 diske på serveren som bruges til lager der er sat op i software raid.

jeg har fundet ud af at det er fordi jeg har lavet 2 snapshot
hvor den også ligger et snapshot på den ene af de diske der står i raid og der ved er der ikke plads til dem.

nogen ide om hvorfor ?