Avatar billede kfec Seniormester
05. august 2012 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter jeg 3 computere op til at dele nogle mapper i mellem sig i win7 Ulti 64bit

Hvordan sætter jeg 3 computere op til at dele nogle mapper i mellem sig, der hver især er på dem, på den bedste hurtigste måde.
Det kunne være rart hvis  mapperne er klar til tilgang uden yderligere indtastning af password hvergang computerene er tændt, den ene er en bærbar og vil også køre tråløst.

- De køre med windows 7 ultimate 64 bit
- De har ikke login og password under opstart
- De er sat til en D-link dir-655 switch trådført og køre 1Gbit
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 14:48 #1
1) sæt en netværksdisk på din router
2) brug skydrive/dropbox/gogle drev
primært, da man så fra den enkelte maskine kan tilgå de delte filer uden af de andre maskiner skal være tændte.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. august 2012 - 17:30 #2
enig med #1

hvis du kun forventer at bruge de filer hjemme er en netværksdisk til din router et godt valg.

forventer du at skulle bruge disse filer ude i byen også så brug en webbaseret tjeneste, en anden mulighed er dog en netværksdisk, der er sat op med de rigtige portåbninger eller evt. en homedisk fra TDC
Avatar billede kfec Seniormester
05. august 2012 - 17:37 #3
Jeg har ikke tænkt mig bruge penge på noget, det langt fra svar på mine spørgsmål...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 18:34 #4
så kan du jo (uden at være sarkastisk) højreklikke på mapperne, og vælge 'del med' og 'hjemmegruppe (læse og skriveadgang)'
Men det har du vel prøvet, og ?det virker ikke?
Avatar billede kfec Seniormester
05. august 2012 - 19:58 #5
Claes57--  Nææ det var egentlig noget af det jeg var ude efter, vil de så ikke beom login/password hvergang jeg går i mapperne... Prøvede det engang det virkede ikke ordentligt synes jeg, der måske bare et par småting man skal være opmærksom på..?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 20:27 #6
du skal 'bare' sørge for kun at lave en hjemmegruppe - og så bruge de koder fra den første maskine til de andre.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. august 2012 - 16:23 #7
det er også en ok løsning den du ligger op til, dog er der flere fejl ved denne:
1. Hvis den maskine med de delte mapper er på er slukket er der ingen adgang, dette ville jeg se som den største opgave.
2. Ingen automatist opdatering af mappe, det vil sige du hvergang der ændres noget skal du ind og gøre det ved alle maskiner hvis du vælger at have samme mappe på alle 3.
3. Hvis du vælger at tage den ene PC med dig eller evt. har brug for at tilgå udefra kan dette blive svært (her kan en webbaseret tjeneste være svaret)

så når alt kommer til alt, vil jeg stadig anbefale en netværks HDD eller brug af webtjenester