Avatar billede stefstorm Nybegynder
04. august 2012 - 12:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overførsel af filer fra pc til mac

Hej Eksperter ! :D

er der ikke en venlig sjæl der kan sige mig hvordan jeg let overføre filer fra min pc til mac, via netværket, internetforbindelsen er sindsyg langsom så det ville være lækkert hvis der var en løsning gennem det lokale netværk.

på forhånd tak..
Avatar billede KHHP Juniormester
04. august 2012 - 14:06 #1
Bare sæt 2 kabler i din router og så tilslut dine computere den vej.
Så sikrer du dig at fildeling er slået til på din windows computer og mappen delte filer er aktiveret. Så kopierer/flytter du alle filer/mapper du vil overføre ind i C:\Brugere\Delte filer. På Nogle systemer hedder det dog C:\Users\Public.
Når det er gjort åbner du kommandoprompt og skriver ipconfig. Dernæst vælger du i menuen "Gå", på din mac, "Opret forbindelse til server". I adressefeltet skriver du:
smb://192.168.0.111

Udskift det der kommer efter smb:// med ip-adressen på din pc. Så indtaster du brugernavn og password til din windows computer og nu kan du overføre filer mellem computerne.
Det kan også gøres omvendt, men det er en lille smule kompliceret i forhold til dette.
Avatar billede stefstorm Nybegynder
04. august 2012 - 15:48 #2
du skriver bare et svar..

tak for hjælpen :)
Avatar billede KHHP Juniormester
05. august 2012 - 19:53 #3
her er svar :)