Avatar billede larsgrau Forsker
03. august 2012 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Test af værdi

Hej

Jeg har en kolonne hvor jeg har en posision som ser sådan her ud:

57:56:56:N

Nu vil jeg gerne i en forspørgelse finde de poster hvor der er fejl i posisionen.

Første tal må ikke være større ned 90
Andet tal må ikke være større ned 59
trejde tal må ikke være større ned 59

Jeg er lige glad med om det er i 3 eller 1 forspørgelse det sker i.

Venlig Hilsen
Lars
Avatar billede jensen363 Forsker
03. august 2012 - 11:00 #1
Forekommer der mere end 2 decimaler i tallet ???
Avatar billede jensen363 Forsker
03. august 2012 - 11:05 #2
Hvis ikke, vil det være noget i denne stil :

IIF(Left([DitFelt];2)>90;"Fejl";IIF(Mid([DitFelt];4;2)>59;"Fejl";IIF(Mid([DitFelt];7;2)>59;"Fejl";"OK")
Avatar billede larsgrau Forsker
03. august 2012 - 11:47 #3
Jeg har indsat denne og den kan jeg indsætte

IIf(Left([Latitude];2)>90;"Fejl";IIf(Mid([Latitude];4;2)>59;"Fejl";IIf(Mid([Latitude];7;2)>59;"Fejl";"OK")))

Men jeg fåer denne fejl:

Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket

Formatet er sådan her:
45:25:48:N
Avatar billede larsgrau Forsker
03. august 2012 - 12:30 #4
Fandt fejlen, min fejl, jeg skulle jo bare indsætte det som et udtryk. Men jeg kunne godt tænke mig at den kun viser dem hvor der er fejl i.

Hvis jeg skriver:

Not Like "OK" kommer den med denne fejl: Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket

Kan jeg gøre det på en anden måde ?

/lars